NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin

| inf. pras. 02.07.2019 3k

Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin
Fot. PKP PLK
Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin
Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin
Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin
Powstają nowe perony na odcinku Dęblin – Lublin
Między Lublinem a Dęblinem PKP Polskie Linie Kolejowe budują nowe perony m.in. na stacjach Lublin, Zarzeka, Puławy, Klementowice, Motycz. Pasażerowie skorzystają z nich wczesną jesienią, kiedy zostanie przywrócony ruch pociągów z Lublina do stolicy. 
Od kwietnia na lubelskim odcinku trasy Warszawa – Lublin kontynuują prace nowi wykonawcy. Na odcinku od Lublina do Dęblina budowane są nowe perony na 17 stacjach i przystankach. Ścianki peronowe stawiane są w Lublinie, Zarzece, Puławach, Klementowicach, Sadurkach, Motyczu, Miłocinie. Na stacjach w Lublinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu trwa budowa nowych wygodnych przejść podziemnych. Dla podróżnych będą tam zainstalowane windy. Gotowa jest już konstrukcja tunelu pod torami na nowym przystanku Lublin Zachodni.

Na jesieni dla pasażerów będzie gotowych 19 wygodnych peronów między Dęblinem a Lublinem. Wszystkie będą wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na odcinku Lublin – Dęblin będzie układany pierwszy nowy tor. Wykonawca przygotowuje teren. Równocześnie budowane są obiekty inżynieryjne, to m.in. 5 przejść podziemnych, 11 mostów, 9 wiaduktów.

We wrześniu planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

Do zakresu prac, obejmujących węzeł lubelski, PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii kolejowej nr 68 ze Stalowej Woli z linią kolejową nr 7 w stronę Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie wszystkie pociągi towarowe będą musiały wjeżdżać na stację Lublin Główny. Poprawią się również możliwości obsługi ruchu pasażerskiego. Rozpoczęcie budowy nastąpi na przełomie 2020/2021 r.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (1104)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (1104)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5