Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DG Move: Mamy pomysł jak ułatwić międzynarodowe podróże koleją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DG Move: Mamy pomysł jak ułatwić międzynarodowe podróże koleją
fot. M. SzymajdaNocny pociąg Berlin - Wiedeń w Raciborzu
– Brak możliwości zakupu biletu przez internet, zwłaszcza z przesiadką, jest sporym problemem, odstraszającym od podróży koleją za granicę. Pojawia się strach o to, czy, gdy jeden pociąg się spóźni, będę mógł skorzystać z następnego w innym kraju. I często wybieramy auto, podróż którym jest mniej wygodna, zanieczyszczająca środowisko, ale pewna i niewymagająca kombinacji. Potrzebujemy więc narzędzi do zakupu biletów, ale także do zarządzania nim i np. łatwego zwrotu bądź rebookingu – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Kristian Schmidt, dyrektor Transportu Lądowego w DG MOVE, organu kreującego politykę transportową Unii Europejskiej. 

– Dobrym pomysłem wydaje mi się aplikacja, w której gromadzilibyśmy dane o połączeniach międzynarodowych i udostępnialibyśmy te informacje pasażerom, wraz z możliwością kupna biletu. Aplikacja byłaby otwarta nie tylko na przewoźników kolejowych, ale także na autobusowych, z możliwością wejścia w system każdego chętnego. Co prawda na rynku istnieją aplikacje jak omnio czy thetrainline, ale nie zapewniają one dostępu do wszystkich usług. Dlaczego? Nie chodzi tylko o problemy natury IT, ale na przykład o to, że Koleje Niemieckie nie udostępniają swoich biletów do sprzedaży nikomu innemu. To skutecznie blokuje DB przed integracją w ramach jakichkolwiek platform sprzedażowych – powiedział Kristian Schmidt. Jak Komisja Europejska chce z tym walczyć?

– Komisja chce zaproponować w czerwcu 2023 roku, jako fragment większej propozycji legislacyjnej, zasadę, że jeśli dostarczasz usługę transportową, wówczas czynisz jej sprzedaż dostępną w formie otwartej dla innych systemów sprzedaży biletów. W praktyce np. przez platformę omio, bahn.de czy jakąkolwiek inną, np. polską aplikację, będzie możliwa sprzedaż biletów każdego europejskiego operatora. Do czasu, gdy nie zobligujemy operatorów, często państwowych, do otwarcia rynku sprzedaży, podróże międzynarodowe koleją nie będą łatwe. Dlatego chcemy to zrobić – uznał. To pasażerowie będą więc mogli sami operować na aplikacjach, wybierając z nich najlepszą, która spełni ich oczekiwania.

Całą rozmowę z przedstawicielem DG Move przeczytacie w kwietniowym, papierowym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5