NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Deutsche Bahn szacują straty po powodziach na 1,3 mld euro

| Artur Bogdanowicz 23.07.2021 1,3k

Deutsche Bahn szacują straty po powodziach na 1,3 mld euro
Fot. DB
Niespełna tydzień po wystąpieniu katastrofalnej sytuacji pogodowej Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) dokonały pierwszego bilansu strat. – Jeszcze nigdy nasza infrastruktura nie ucierpiała w takim stopniu po przejściu pogodowego żywiołu. Czeka nas teraz poważne wyzwanie – uważa Volker Hentschel, odpowiedzialny w zarządzie przewoźnika za zarządzanie infrastrukturą.
Obsunięcia ziemi i podmyte torowiska doprowadziły do ogromnych zniszczeń. Ponad 50 mostów zostało poważnie uszkodzonych, 180 przejść kolejowych, 40 nastawni, ponad tysiąc masztów i sygnalizatorów, niezliczone windy i inne urządzenia na stacjach poważnie ucierpiały. Wstępne straty oszacowano na 1,3 mld euro. Jednocześnie DB w dalszym ciągu pracuje nad pełnym przywróceniem ruchu pociągów. Przy usuwaniu skutków wciąż działa około 2 tysięcy pracowników DB. 

Coraz bardziej widoczne stają się trwałe szkody infrastruktury kolejowej, spowodowane przez powodzie w Nadrenii Północnej-Westfalli i Nadrenii Palatynacie. Nie wszędzie można jeszcze dotrzeć, więc nie można ostatecznie oszacować strat. Jedno jest pewne: siedem lokalnych linii jest na tyle poważnie uszkodzonych, że muszą zostać albo odbudowane, albo poddane kapitalnemu remontowi. Prace potrwają miesiącami i dotkną łącznie 600 km torów.

Najbardziej ucierpiała trasa nad rzeką Eifel, niezelektryfikowana linia z Bonn do Euskirchen, trasa z Euskirchen do Bad Münstereifel, linia szybkiej kolei miejskiej Wuppertal-Essen-Steele oraz odcinki Hagen-Brügge i Hagen-Plettenberg. Na linii Remagen-Adenau uszkodzonych lub zburzonych zostało siedem mostów oraz 24 kilometry torów. Na innych liniach prace mogą trwać tygodniami, tak jest m.in. między Aachen i Mönchengladbach oraz Bochum i Hattingen. Gdzie tylko możliwe na niektórych odcinkach przeprowadzono najpilniejsze prace, by przywrócić choć częściowy ruch pociągów. 

Niewesoło wygląda sytuacja na wielu dworcach i przystankach, zniszczenia dotknęły w różnym stopniu 80 stacji. Wciąż nie kursuje wiele linii regionalnych i podmiejskich, przewoźnicy w miarę możliwości uruchamiają komunikacje zastępczą. Na większości linii dalekobieżnych na początku tygodnia przywrócono ruch pociągów. Wróciły kursy z Kolonii przez Wuppertal i Hagen w stronę Hanoweru oraz przejazdy na linii KDP Kolonia-Frankfurt. Uruchomiono również pociągi ICE do Brukseli i Amsterdamu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5