Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Deutsche Bahn szacują straty po powodziach na 1,3 mld euro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Deutsche Bahn szacują straty po powodziach na 1,3 mld euro
Fot. DB
Niespełna tydzień po wystąpieniu katastrofalnej sytuacji pogodowej Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) dokonały pierwszego bilansu strat. – Jeszcze nigdy nasza infrastruktura nie ucierpiała w takim stopniu po przejściu pogodowego żywiołu. Czeka nas teraz poważne wyzwanie – uważa Volker Hentschel, odpowiedzialny w zarządzie przewoźnika za zarządzanie infrastrukturą.

Obsunięcia ziemi i podmyte torowiska doprowadziły do ogromnych zniszczeń. Ponad 50 mostów zostało poważnie uszkodzonych, 180 przejść kolejowych, 40 nastawni, ponad tysiąc masztów i sygnalizatorów, niezliczone windy i inne urządzenia na stacjach poważnie ucierpiały. Wstępne straty oszacowano na 1,3 mld euro. Jednocześnie DB w dalszym ciągu pracuje nad pełnym przywróceniem ruchu pociągów. Przy usuwaniu skutków wciąż działa około 2 tysięcy pracowników DB. 

Coraz bardziej widoczne stają się trwałe szkody infrastruktury kolejowej, spowodowane przez powodzie w Nadrenii Północnej-Westfalli i Nadrenii Palatynacie. Nie wszędzie można jeszcze dotrzeć, więc nie można ostatecznie oszacować strat. Jedno jest pewne: siedem lokalnych linii jest na tyle poważnie uszkodzonych, że muszą zostać albo odbudowane, albo poddane kapitalnemu remontowi. Prace potrwają miesiącami i dotkną łącznie 600 km torów.

Najbardziej ucierpiała trasa nad rzeką Eifel, niezelektryfikowana linia z Bonn do Euskirchen, trasa z Euskirchen do Bad Münstereifel, linia szybkiej kolei miejskiej Wuppertal-Essen-Steele oraz odcinki Hagen-Brügge i Hagen-Plettenberg. Na linii Remagen-Adenau uszkodzonych lub zburzonych zostało siedem mostów oraz 24 kilometry torów. Na innych liniach prace mogą trwać tygodniami, tak jest m.in. między Aachen i Mönchengladbach oraz Bochum i Hattingen. Gdzie tylko możliwe na niektórych odcinkach przeprowadzono najpilniejsze prace, by przywrócić choć częściowy ruch pociągów. 

Niewesoło wygląda sytuacja na wielu dworcach i przystankach, zniszczenia dotknęły w różnym stopniu 80 stacji. Wciąż nie kursuje wiele linii regionalnych i podmiejskich, przewoźnicy w miarę możliwości uruchamiają komunikacje zastępczą. Na większości linii dalekobieżnych na początku tygodnia przywrócono ruch pociągów. Wróciły kursy z Kolonii przez Wuppertal i Hagen w stronę Hanoweru oraz przejazdy na linii KDP Kolonia-Frankfurt. Uruchomiono również pociągi ICE do Brukseli i Amsterdamu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Hesja. Autostrada pod wodą, pociągi jeżdżą dalej

Infrastruktura

Hesja. Autostrada pod wodą, pociągi jeżdżą dalej

Artur Bogdanowicz 17 stycznia 2023

Fala kulminacyjna utrudnia komunikację w Budapeszcie

Śšwiat

Fala kulminacyjna utrudnia komunikację w Budapeszcie

wu, Rynek Kolejowy 10 czerwca 2013

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Hesja. Autostrada pod wodą, pociągi jeżdżą dalej

Infrastruktura

Hesja. Autostrada pod wodą, pociągi jeżdżą dalej

Artur Bogdanowicz 17 stycznia 2023

Fala kulminacyjna utrudnia komunikację w Budapeszcie

Śšwiat

Fala kulminacyjna utrudnia komunikację w Budapeszcie

wu, Rynek Kolejowy 10 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5