Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Deutsche Bahn odkupuje od Westbahn 17 piętrowych pociągów Kiss

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Deutsche Bahn odkupuje od Westbahn 17 piętrowych pociągów Kiss
rys. DB
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) poinformowały o zakupie 17 piętrowych składów, które do tej pory użytkował austriacki przewoźnik Westbahn na linii z Salzburga do Wiednia. Większość z nich ma niespełna dwa lata i jest bardzo chwalona przez pasażerów.

Podczas podpisania umowy odpowiedzialny w zarządzie DB za ruch pasażerski Berthold Huber nie ukrywał zadowolenia: – Do naszych celów należy podwojenie liczby pasażerów w Niemczech. Zakup siedemnastu składów od Westbahn to 7 tysięcy dodatkowych miejsc w pociągach, które udostępnimy w krótkim terminie – powiedział.

Wyprodukowane przez Stadlera liczące 4 lub 6 członów (300 lub 500 miejsc) jednostki rozpędzają się do maksymalnie 200 km/h, wyposażone są w gniazdka przy każdym siedzeniu, sieć Wi-Fi, dodatkowe miejsca na bagaż i rowery oraz część gastronomiczną. Pierwsze składy dotrą do Niemiec z końcem roku i wyjadą na trasę Drezno – Berlin – Oranienburg – Rostock; docelowo linia obsługiwana będzie co 2 godziny.

To, co dla niemieckiego pasażera oraz dla narodowego przewoźnika jest powodem do radości, jest powodem smutku austriackich podróżnych. Operujący na linii Salzburg – Linz – Wiedeń przewoźnik Westbahn redukuje liczbę połączeń na trasie o połowę. Takt 30-minutowy zastąpi takt godzinny. Od zimowego rozkładu 2020 na tory wyjadą też nowe składy. Ostatecznie nie będą to piętrowe składy wyprodukowane przez CRRC (co zapowiadano, a o czym informowaliśmy), a nowe pociągi szwajcarskiego Stadlera.

Zamówienie ma wartość 292 mln euro, o czym poinformował Hans-Peter Haselsteiner, główny udziałowiec Westbahn, na poniedziałkowej konferencji prasowej. Nie bez znaczenia są kłopoty finansowe firmy, w której 17,4% udziałów posiada francuski SNCF. Stąd też decyzja o sprzedaży piętrusów Kolejom Niemieckich. Dzięki nowemu zakupowi Westbahn ujednolici zaś flotę, redukując koszty utrzymania różnych modeli. Straty przewoźnika to obecnie 83 mln euro.

Co ciekawe, DB wciąż nie wozi pasażerów zestawami push-pull od Škody; niedawno czeski RegioJet kupił od Deutsche Bahn 10 piętrowych wagonów, wycofywanych z eksploatacji (oraz kuszetki).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij