Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DB wciąż nie wozi pasażerów zestawami push-pull od Škody. Brakuje homologacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DB wciąż nie wozi pasażerów zestawami push-pull od Škody. Brakuje homologacji
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Piętrowych zestawów push-pull wyprodukowanych przez Škodę Transportation od trzech lat nie udało się wdrożyć do eksploatacji na terenie Niemiec. Wbrew obietnicom, nie uda się tego zrobić także w czerwcu, kiedy jeździć miała cała flota 6 pociągów.

Sytuacja jest analogiczna do tej, z którą zmagała się bydgoska Pesa. Linki bardzo długo oczekiwały na otrzymanie niezbędnej homologacji EBA i dopiero od roku wjeżdżają na niemieckie niezelektryfikowane linie regionalne. Ta sztuka nie udała się dotąd Czechom.

– W tej chwili jesteśmy praktycznie na końcu całego procesu homologacyjnego. Mamy za sobą wszystkie konieczne jazdy próbne, wierzymy, że wszystkie dokumenty potrzebne do uruchomienia kursów z pasażerami otrzymamy w ciągu najbliższych tygodni – powiedziała rzecznik producenta Lubomíra Černa. W rozmowie z dziennikarzem „Rynku Kolejowego”, podczas wrześniowych targów Innotrans, przedstawiciele czeskiego producenta obiecali start push-pulli już w styczniu 2019, mówiąc niemal to samo. 

Škoda umowę na produkcję sześciu zestawów złożonych z piętrowych wagonów z wagonem sterowniczym i lokomotyw 109E3 (w Niemczech pod oznaczeniem BR 102) podpisała w 2013 roku. Bawaria przyjęła ofertę Czechów, wartą 101 mln euro i oczekiwała ich w 2016 roku. Dotąd zezwolenie po kursowaniu na niemieckiej sieci kolejowej otrzymały jedynie lokomotywy 109E3, jednak… bez wagonów. Czesi tłumaczą, że cały proces wydłużyły znacznie nowe oczekiwania EBA dotyczące np. pracy zestawów w tunelach (zgodne z nowymi przepisami TSI).

Czeskie zestawy, które obszernie opisaliśmy tutaj, mają wyjechać na linie Nürnberg – Ingolstadt – München, gdzie będą kursować jako pociągi IC z prędkością maksymalną 190 km/h. Operatorem tych połączeń będzie Deutsche Bahn. Nieoficjalnie mówi się, że stanie się dopiero w grudniu 2019.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij