Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
01-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-07-2024
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku
fot. Deutsche Bahn AG/Oliver Lang
Riedbahn, to dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa między Mannheim i Frankfurtem nad Menem o długości prawie 75 km. Należy do jednej z najbardziej obciążonych linii kolejowych w sieci niemieckich ICE. Prace na niej Deutsche Bahn zaczęło tuż po zakończeniu Mistrzostw Europy w piłce nożnej i chce je zakończyć do połowy grudnia 2024.

Rozbudowa linii trwa od końca lat osiemdziesiątych, dzięki niej na prawie całym odcinku składy mogą rozwijać prędkość 200 km/h. Korzystają z niej podróżni poruszający się z kierunku Frankfurtu, Kolonii czy Düsseldorfu przy podróżach do Stuttgartu, Monachium oraz w kierunku Bazylei i Zurychu. Dzień po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, Koleje Niemieckie zgodnie z planem, zamknęły całkowicie ten odcinek i wprowadziły na pół roku komunikację zastępczą, celem przeprowadzenia kompleksowych i równoczesnych prac remontowych.

Wbrew obawom proces ten przebiegł sprawnie. Komunikację zastępczą dla pociągów ICE zapewnia łącznie 150 autobusów, średnio dziennie musi z nich korzystać 16 tys. osób. Pociągi towarowe i rozkładowe składy regionalne kursują między miastami albo przez Moguncję i Wormację, albo przez Darmstadt. Mimo drobnych zakłóceń, zarówno przewoźnicy, jak i pasażerowie nie zgłaszają większych zastrzeżeń do komunikacji zastępczej i objazdowej.

W pierwszej fazie robót stawiane są nowe ekrany akustyczne, wymieniana jest trakcja i pierwsze odcinki torów. Wszystko ma się zakończyć z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów w grudniu br. Roboty na Riedbahn to jeden z generalnych projektów robót torowych, podczas których dokonane jest pełne zamknięcie, a nie tylko ograniczenie ruchu pociągów. DB chce koncentrować siły i przeprowadzać w ten sposób wprawdzie uciążliwe, ale efektywne prace.

Do roku 2030 w ten sam sposób mają być dokonywane modernizacje na 40 kolejnych odcinkach, m.in. Hamburg-Berlin, Norymberga-Ratyzbona czy Monachium-Salzburg. Pozostaje mieć nadzieję, że w efekcie poprawi się punktualność niemieckich pociągów, która obecnie spadła do zaledwie 63%.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Zobacz również:

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Infrastruktura

DB podały datę otwarcia nowej stacji w Stuttgarcie opóźnionej o kilka lat

Przemysław Farsewicz 02 sierpnia 2025

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Pasażer

DB kończą z piwem z beczki i gotówką na pokładach

Przemysław Farsewicz 21 grudnia 2024

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij