Partnerzy serwisu:
ښwiat

DB: Niemiecka kolej powinna być modelem dla europejskich systemów kolejowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rail Journal/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ښWIAT
DB: Niemiecka kolej powinna być modelem dla europejskich systemów kolejowych
Szef niemieckiej kolei Deutsche Bahn Rüdiger Grube zaapelował do władz europejskich o zaakceptowanie struktury niemieckiego systemu kolejowego. Według niego taki system prowadzi do wzmocnienia konkurencyjności kolei i zwiększenia jej udziału w rynku transportowym.

W czasie przedstawiania raportu konkurencyjności kolei Deutsche Bahn, Grube podkreślił, że 25 proc. przewozów pasażerskich w Niemczech jest w rękach prywatnych operatorów, a w przypadku przewozów towarowych jest to 28,6 proc. Według szefa DB, struktura kolei niemieckiej sprzyja konkurencyjności, mimo że nie odpowiada ona modelowi postulowanemu przez prawodawstwo europejskie.

- Biorąc pod uwagę trend konkurencyjności w Niemczech, nie popieramy wysiłków Komisji Europejskiej, które tak naprawdę mogą zniszczyć zintegrowane systemy kolejowe Europy - powiedział Grube. - Funkcjonujący z powodzeniem model niemiecki powinien być godny do przeanalizowania dla innych krajów jako przykład zwiększania konkurencyjności - dodał.

Według DB, prawdziwe problemy kolei tkwią gdzie indziej. Wśród nich jest zagrożenie konkurencyjnej pozycji kolei z powodu braku zabezpieczenia finansowania inwestycji infrastrukturalnych, czy długiego i żmudnego procesu homologacji nowego taboru kolejowego.

Przypomnijmy, że sprawa rozbieżności poglądów na to, jaki powinien być model organizacyjny niemieckiej kolei, trafiła do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Według sędziów Trybunału, model niemiecki nie jest sprzeczny z prawem unijnym. Komisja Europejska podważa jednak możliwość funkcjonowania zarządcy infrastruktury oraz przewoźników w ramach jednego holdingu. W czwartym pakiecie kolejowym Komisja Europejska chce zmienić unijne prawo w taki sposób, aby oddzielenie przewoźników od zarządcy było całkowite. Zdaniem Komisji Europejskiej tylko taki model zapewnia konkurencyjność na kolei.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Tabor i technika

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Przemysław Jezierski 03 października 2024

Będzie elektryfikacja linii Görlitz – Cottbus. Co zmieni dla Polaków?

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Artur Bogdanowicz 01 sierpnia 2024

Zobacz również:

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

Tabor i technika

Rafamet zbuduje tokarki od utrzymania składów ICE z Deutsche Bahn

inf. pras. Rafamet, oprac. ms 14 października 2024

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Infrastruktura

Jakie pociągi z Polski dotrą do Görlitz po elektryfikacji?

Michał Szymajda 14 października 2024

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Pasażer

Autobusy zastępcze DB, czyli koszmarna podróż z Berlina

Łukasz Malinowski 03 października 2024

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Tabor i technika

Wagony DB wożą pasażerów w Bułgarii

Przemysław Jezierski 03 października 2024

Będzie elektryfikacja linii Görlitz – Cottbus. Co zmieni dla Polaków?

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Infrastruktura

DB: Prace na 75 kilometrach linii w pół roku

Artur Bogdanowicz 01 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5