NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Czy Radom i Kielce zostaną kolejowo odcięte od Warszawy?

| Michał Szymajda 27.10.2017 134

Czy Radom i Kielce zostaną kolejowo odcięte od Warszawy?
Stacja w Radomiu podczas modernizacjiFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Poseł Andrzej Kosztowniak, były prezydent Radomia, zwrócił uwagę na możliwość odcięcia Kielc i Radomia od kolei, w związku z pracami zaplanowanymi przez PKP PLK. Wygląda na to, że mieszkańcy obu miast mogą mieć problem z dotarciem do stolicy od 2018 roku.
Zebranie informacji z odpowiedzi na interpelacje posła Kosztowniaka nie jest łatwe. Z jednej strony Andrzej Bittel z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa pisze o tym, że uda się utrzymać częstotliwość dwugodzinną przy odjazdach z Kielc i Radomia w kierunku Warszawy, przy założeniu odjazdów co 4 godziny przez Tomaszów i co 4 godziny przez Dęblin, z drugiej strony wskazuje na liczne zamknięcia torowe, które zatrzymają pociągi i wymogą przynajmniej przygotowanie komunikacji zastępczej.

Zamknięcia linii 8 i 7 "nachodzą" na siebie

I tak: do końca roku 2018 zamknięty będzie odcinek „lubelskiej” linii kolejowej na odcinku Pilawa – Dęblin, dlatego do tego czasu pociągi z Kielc i Radomia nie pojadą więc przez Dęblin. Tą trasą nie pojadą też w 2019 roku, kiedy zamknięty będzie z Otwocka do Pilawy. Odcinek ten ma być zamknięty aż do końca 2019 roku. Oczywiście, jeśli wykonawcy zmieszczą się w terminach.

Z kolei budowa drugiego toru na odcinku linii nr 8 (najkrótszej drogi kolejowej z Warszawy do Radomia i Kielc) oraz modernizacja toru istniejącego, wpłyną na zamknięcie linii na odcinku Warka – Dobieszyn w III kwartale 2019 r. oraz na odcinku Warka – Radom od II kw. 2020 r. do IV kw. 2020 r. Będzie tu działać autobusowa komunikacja zastępcza. Na szczęście realizacja prac na odcinku Czachówek Płd. – Warka ruch zostanie utrzymany, choć z ograniczeniami, bo będzie prowadzony po jednym torze.

Co z jazdą przez CMK?

Widać więc wyraźnie, że dwa szlaki kolejowe będą zamknięte w tym samym czasie w okresie od końca czerwca 2019 przynajmniej do końca tego roku. Radomiowi i Kielcom zostaje dojazd do Warszawy przez linię 22 i Centralną Magistralę Kolejową. Ale i tu, na CMK zaplanowano zamknięcia jednotorowe w latach 2018 i 2019, które mocno ograniczą przepustowość szlaku. Ministerstwo nie podaje ich terminów, ale wydaje się bardzo prawdopodobne, ze jeżeli przełożą się na lato 2019 (w tym roku właśnie w tym okresie prowadzono prace na CMK), prowadzenie pociągów pomiędzy Warszawą a Radomiem i Kielcami będzie kłopotliwe i mogą je zastąpić autobusy.

– Możliwość techniczna prowadzenia ww. połączeń uwarunkowana będzie również od przepustowości warszawskiej średnicy dalekobieżnej – dodaje na koniec minister Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5