PKP Intercity nie wyklucza, że wraz z zakończeniem robót na magistrali E30 i CMK powróci dzienne połączenie stolicy z Krynicą Zdrój. Pociąg Ex „Ernest Malinowski” kursował dawniej jako sezonowe i weekendowe połączenie Warszawy, Krakowa, Nowego Sącza i Krynicy Zdroju.
W chwili obecnej jedyne połączenia PKP Intercity realizowane do Krynicy Zdroju to pociąg TLK Poprad, który z Gdyni do Krakowa Płaszowa kursuje również z wagonami do Zakopanego, jako TLK Regle. W związku z niską przepustowością magistrali E 30 Kraków – Tarnów, w kierunku do Krynicy TLK Poprad ma ponadgodzinny postój. W drodze powrotnej, oczekując na wagony z Zakopanego, skład również musi oczekiwać ponad godzinę. Znacząco wydłuża to podróż.
Obecnie nie jest realizowane żadne dzienne połączenie PKP Intercity Warszawy czy innego miasta poza Krakowem, z Krynicą. PKP Intercity nie wyklucza jednak, że wraz zakończeniem robót remontowych na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz linii E30 na odcinku Kraków – Tarnów, powróci dawne połączenie ekspresowe Warszawa – Kraków – Krynica Zdrój „Ernest Malinowski”.
– Wraz z zakończeniem prac modernizacyjnych na głównych trasach przejazdu pociągów do/z Krynicy planujemy przygotowanie komplementarnej siatki połączeń na wspomnianej trasie. Dziś nie wykluczamy, że jednym z pociągów będzie „Ernest Malinowski” – powiedziała Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.
Uruchomienie takiego połączenia PKP Intercity uzależnia od prac prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na sieci kolejowej pomiędzy Warszawą a Krakowem i dalej w kierunku Rzeszowa. Na zapytanie dotyczące założeń do nowego rozkładu jazdy 2014/2015 dla magistrali E30 z Krakowa do Rzeszowa, PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że są w trakcie ich przygotowań i po zakończeniu zostaną podane szczegóły.