NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

| Michał Szymajda 13.10.2021 5k

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?
Nowe lubelskie Impulsy 2 na stacji w Lubliniefot. MS, Rynek Kolejowy
Podczas przekazania do eksploatacji nowych Impulsów 2, których na Lubelszczyźnie łącznie będzie 9, rozmawialiśmy z wicemarszałkiem Michałem Mulawą o perspektywach rozwoju połączeń w tym regionie.
– W ramach programu Kolej Plus zgłosiliśmy potężne inwestycje. Jesteśmy zdeterminowani, aby w naszym województwie przeprowadzić rewolucję kolejową. Znaczące pozytywne zmiany planujemy w perspektywie 2030 roku. Chcielibyśmy wybudować nowy odcinek linii kolejowej z Chełma do Włodawy, chcemy zelektryfikować linię do Łukowa oraz zmodernizować i zelektryfikować linię do Zamościa. Najpotężniejszy projekt dotyczy kolei na trasie Kraśnik – Janów Lubelski – Biłgoraj – powiedział. Przyznał, że kolej w regionie miała w poprzednich latach znaczenie marginalne, na co wpływały m.in. liczne remonty prowadzone przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK. a także tabor operatora, który w tym regionie odbiega od standardów XXI wieku.

– Inwestycje w tabor są po to, aby kolej zaistniała w świadomości mieszkańców Lubelszczyzny. Mam nadzieję, że wspólnie z Polregio i PKP PLK, uda nam się przekonać pasażerów do wyboru tego środka transportu – powiedział, wskazując na potencjał zmodernizowanej linii z Lublina do Warszawy.

Z Warszawy do Lublina Impulsem 2?

– Analizujemy takie możliwości, współpracujemy z Polregio i PKP Intercity. Na pewno będziemy chcieli w tym kierunku pójść – dodał Mulawa. Na pytanie, czy województwo rozważy wydłużenie dwuczłonowych „Impulsów”, wskazał, że taka możliwość będzie rozważana, jeśli liczba pasażerów w regionie zacznie się zwiększać.

To samo podkreślał też Zbigniew Konieczek – prezes Newagu. – Już teraz pomyśleliśmy o tym i zbudowaliśmy je Impulsy 2 dla Lubelszczyzny w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było ich wydłużenie o dodatkowy jeden, lub nawet dwa człony – powiedział szef Newagu.

Potencjał linii do Lublina

Obecnie rozkład jazdy na trasie Warszawa – Lublin, choć poprawił się, daleki jest od ideału. Pociągi po zmodernizowanych torach wciąż nie mogą jeździć z prędkością 160 km/h, a ze względu na modernizację warszawskiego węzła kolejowego część z nich dojeżdża tylko do Warszawy Wschodniej, lub omija centrum stolicy zatrzymując się na stacji Warszawa Gdańska. Średni czas przejazdu to 2 godziny i 5 minut, choć już teraz można go skrócić co najmniej o kilka minut. PKP Intercity utrzymuje za to na trasie atrakcyjny cennik. Za bilet z Warszawy do Lublina zapłacimy tylko 30 złotych i 90 groszy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5