Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?
Fot. ms, rynek-kolejowyStacja kolejowa w Węglińcu. Czy wciąż konieczne będą przesiadki?
Prowadzone od wielu miesięcy prace przy elektryfikacji odcinka magistrali E30 pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem mają się ku końcowi. Jednak stuprocentowej pewności, że pod samą niemiecką granicę pojedziemy pociągiem elektrycznym – nie ma.

Coraz więcej sygnałów otrzymujemy od czytelników, jak i od pracowników operatorów, dotyczących tego, że 27-kilometrowego, dwutorowego odcinka nie uda się przygotować dla przejazdów pociągów elektrycznych. Problemem ma nie być nawet poziom zaawansowania budowy, bo być może zostanie ona zakończona na przełomie listopada i grudnia, lecz braki formalne, które dotyczą dokumentacji budowy i jej certyfikacji w Urzędzie Transportu Kolejowego. Drogą nieoficjalną „Rynek Kolejowy” dowiedział się, że PKP PLK będzie miała spore trudności w uruchomieniu trakcji elektrycznej w połowie grudnia.

Pewności nie ma

– Dochodzą do nas sygnały, że w połowie grudnia, wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy, elektryczne zespoły trakcyjne mogą nie pojechać na odcinku linii 274/278 do Zgorzelca. Gdyby tak się stało, może to poważnie wpłynąć na skomunikowania oraz atrakcyjność oferty połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami. Wielokrotnie dopytywaliśmy się o stan zaawansowania prac na linii, bo chcieliśmy mieć pewność, że ezt dojadą pod samą granicę. Do dzisiaj jednak jej nie otrzymaliśmy od PKP PLK – powiedziała Iwona Budych, prezes stowarzyszenia Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska. – Wierzymy, że kursy transgraniczne będą odbywały się bez utrudnień wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy – dodała.

– Obecnie, zgodnie z procedurami, przygotowywane są niezbędne dokumenty, by oddać do eksploatacji zelektryfikowaną linię, w tym potwierdzenie zgodność z wymaganiami TSI – Specyfikacjami Technicznymi Interoperacyjności w ramach UE. Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe zmierzają do tego, by, tak jak poinformowano przewoźników, od 15 grudnia pociągi między Węglińcem a Zgorzelcem mogły kursować z wykorzystaniem trakcji elektrycznej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Tymczasem Koleje Dolnośląskie, które obsłużą do Zgorzelca większość połączeń, używając do tego elektrycznych zespołów trakcyjnych, biorą deklarację PLK za dobrą monetę. Ale także PKP Intercity zapowiedziało wydłużenie jednego z pociągu IC do Zgorzelca.

KD wierzą w zapewnienia PLK

– Miło nam poinformować, że 30 października otwieramy dla naszych pasażerów Biuro Obsługi Klienta w budynku dworca kolejowego Zgorzelec. Termin oddania do użytku BOK-u na stacji Zgorzelec nie jest przypadkowy. Począwszy od 15 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy 2019/2020, przejazdy na linii nr 278 – jak poinformował nas zarządca infrastruktury PKP PLK – będą odbywać się trakcją elektryczną aż do Zgorzelca. Tym samym widmo konieczności wprowadzenia obsługi odcinka Węgliniec – Zgorzelec taborem spalinowym, wydaje się być zażegnane – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Rzecznik KD dodał, że atrakcyjna cenowo „Promocja Drezdeńska” dla tanich przejazdów pociągiem między Dolnym Śląskiem a Dreznem zostanie utrzymana.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5