NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Znów składy zastępcze za Pendolino [aktualizacja]

| Michał Szymajda, Jakub Madrjas 05.02.2018 160

Znów składy zastępcze za Pendolino [aktualizacja]
Fot. Koefbac, CC BY-SA 4.0
W ruchu jest już do 15-tu składów Pendolino. W piątek i sobotę pozwoliło to na realizację rozkładu jazdy, w kolejnych dniach na torach pojawiły się jednak zastępcze składy wagonowe.
Poinformował o tym Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. - Część z pociągów już wróciło na tory i wozi pasażerów. Wyłączonych z ruchu było w sumie osiem pociągów Pendolino, z których cztery wróciło już na tory. Piąty z pociągów, co do których były wątpliwości, wróci na kolejowe szlaki lada moment – zapowiedział Andrzej Bittel (w rzeczywistości chodziło o powrót trzech z sześciu składów - przyp. JM).

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński zapewnił, że prace komisji, mającej ustalić przyczyny wyłączenia z ruchu najszybszych pociągów w Polsce trwają. - Komisja pracuje i niezwłocznie po ustaleniu przyczyn poinformujemy o wyniku prac PKP PLK i PKP Intercity. Przed oficjalnym komunikatem komisji nie komentujemy tej sprawy. Nie wiemy jeszcze kiedy prace się zakończą - powiedział prezes PKP SA.

O odstawieniu składów ED250 z powodu wykrycia znaczących uszkodzeń po uderzeniach tłuczniem „Rynek Kolejowy” informował jako pierwszy. Jeszcze w sobotę 27 stycznia, w trasy wyjechało tylko 11 pojazdów ED250, a 10 połączeń EIP zostało zastąpionych składami wagonowymi; wówczas jednak dwa ED250 wyłączono z powodu napraw. Dziś (1 lutego) pięć połączeń EIP obsługują zastępcze składy wagonowe.

Aktualizacja: 2 lutego nie było składów zastępczych

Jak poinformował w piątek (2 lutego) w radiowej Jedynce członek zarządu PKP SA Andrzej Olszewski, coraz więcej składów ED250 wraca na tory. - W ruchu jest już 15 składów Pendolino, co pozwala obsługiwać połączenia zgodnie z rozkładem. Przyczyny awarii ustali Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych przy Ministerstwie Infrastruktury - powiedział.

PKP Intercity potwierdza, że po raz pierwszy od dwóch tygodni nie trzeba było uruchamiać dziś zastępczych składów wagonowych.

Aktualizacja: Wróciły składy zastępcze

Po udanym dla pasażerów EIP piątku i sobocie, od wczoraj znów trzeba zastępować Pendolino składami wagonowymi. Jak informuje "RK" rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, dziś, (5 lutego) pociągi 1402/3 (relacji Warszawa Wschodnia - Bielsko-Biała), 4506/7 (relacji Bielsko-Biała - Gdynia Główna) obsługiwane były w zastępstwie za skład serii ED250 wagonowym składem zastępczym, który zostanie zamieniony na skład ED250 (15. pojazd) na stacji Warszawa Wschodnia do pociągu 4506/7. - W piątek i sobotę przewoźnik dysponował odpowiednią liczbą składów Pendolino do obsługi rozkładu jazdy, w niedzielę jednak ze względu na usterkę jednego z pojazdów (której naprawa jest objęta usługami utrzymania Alstom) pociągi 1302/3, 3502/3, 5102/3 obsługiwane były jednym wagonowym składem zastępczym - informuje rzeczniczka.

Z 20 składów, dwa pozostają w naprawach powypadkowych,, tylko jedna jednostka jest wyłączona ze względu na uszkodzenie podwozia. - Pozostałe dwa pojazdy Pendolino przechodzą obecnie, zgodnie z harmonogramem utrzymania pojazdów, okresowe przeglądy w hali Alstom, producenta pojazdów Pendolino i spółki odpowiedzialnej za stan techniczny tych pojazdów - podsumowuje przedstawicielka przewoźnika. Jak przypomina, sprawę widocznych na podwoziu uszkodzeń wyjaśnia specjalnie do tego celu powołana komisja, w skład której wchodzą: przewoźnik, zarządca infrastruktury i eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5