NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czesi przebudują odcinek Brno – Przerów do prędkości 200 km/h

| Michał Szymajda 14.07.2021 2,4k

Czesi przebudują odcinek Brno – Przerów do prędkości 200 km/h
Główna stacja w Brniefot. M. Szymajda
Startuje kolejny czeski projekt, który ma doprowadzić do przyspieszenia pociągów na klasycznej linii kolejowej. Poza tym Czesi wejdą za chwilę w fazę budowy swoich kolei dużych prędkości.
Jak informuje portal zdopravy.cz, jest coraz bliżej do kompleksowej przebudowy jednotorowej linii między Brnem a Przerowem. Linia ta, w większości jednotorowa, ma bardzo ograniczoną przepustowość, a ponadto jeździ się tu z maksymalną prędkością 100 km/h. W dwóch przypadkach udało się już zamówić aktualizację dokumentacji do decyzji o warunkach zabudowy (odcinki Vyškov – Nezamyslice i Blažovice – Vyškov). Natomiast na odcinku Nezamyslice – Kojetín rozpoczęło się już projektowanie linii, które zakończy się wydaniem pozwolenia na budowę.

Budowa odcinka Nezamyslice – Kojetín ma ruszyć w lutym 2024 roku, pół roku – odcinka Kojetín – Přerov. Prace przy odcinek z Vyškova do Nezamyslic mają się zacząć sw lutym 2025 roku, podobnie jak Blažovice – Vyškov. Ostatni odcinek z Brna do Blažovic będzie budowany od 2026 roku. Koniec budowy dwutorowej linii i podwyższenie prędkości do 200 km/h planowane jest na rok 2031.

Niestety już teraz wiadomo, że kompleksowa modernizacja linii, którą można porównać do budowy polskiego odcinka Rail Baltiki (tu także docelową będzie prędkość 200 km/h) będzie sporo droższa. Zamiast szacowanych 32,5 miliardów koron oszacowanych w 2018 roku, budżet wzrósł do 57 miliardów koron (ponad 10 miliardów złotych). Drożeją materiały budowlane i robocizna, trzeba było też uwzględnić sugestię gmin zlokalizowanych przy linii.

Na początku 2020 roku czeski odpowiednik PKP PLK – Správa železnic – po raz kolejny testowała możliwości podniesienia prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h na odcinku od drugiego największego miasta Republiki Czeskiej – Brna, do Brzecławia tuż przy granicy austriackiej. To pierwszy odcinek, gdzie pociągi miałyby jeździć z taką prędkością, choć do tego potrzeba przebudowy kilku jednopoziomowych skrzyżowań na wiadukty i przebudowy dwóch stacji. Zakończenie tej przebudowy planowane jest na 2025 rok.

Warto dodać, że oddanie do użytku pierwszego, prawie 30-kilometrowego odcinka kolei dużych prędkości w Czechach planowane jest na 2029 roku. Piszemy o tym tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5