Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta
fot. Tomasz Krzywicki
Pomysł połączenia na nowo koleją z Bartoszyc do Dobrego Miasta to inicjatywa radnych sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego. Chcieliby oni, aby trasa ta znalazła miejsce w rządowym programie Kolej Plus. Dzisiaj już wiadomo, że tak nie będzie

O swoim pomyśle przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Bartoszyce – Lidzbark Warmiński – Dobre Miasto z wykorzystaniem 85-proc. dotacji z programu Kolej Plus poinformował radny Marcin Kazimierczuk, o czym pisaliśmy tutaj. Złożył on projekt uchwały z podpisami klubu PiS wraz uzasadnieniem i załącznikami do przewodniczącej Sejmiku województwa warmińsko-mazurskiego.

Radny Kazimierczuk chciałby powrotu linii kolejowej, a tłumaczy swoją propozycję dużym potencjałem społecznym. Jak podaje w uzasadnieniu, Bartoszyce zamieszkuje ok. 25 tys. mieszkańców, z kolei Lidzbark Warmiński – 17 tys. mieszkańców. Wliczając także okoliczne miejscowości, budowa nowej linii kolejowej zapewniłaby dostęp do transportu publicznego dla ok. 50 tys. ludzi.

Realizacja tego planu zapewniłaby mieszkańcom bezpośredni dostęp koleją do stolicy regionu – Olsztyna. Dzisiaj do Bartoszyc kolej nie dojeżdża, a jedyne tory od strony Korsz są nieużywane od 2002 roku. Mieszkańcom pozostaje jedynie oferta busów, które jeżdżą drogą krajową nr 51 przez Lidzbark Warmiński.

Dzisiaj już wiadomo, że odbudowy torów na razie nie będzie. Sejmik województwa warmińsko-mazurskiego odrzucił bowiem intencyjną uchwałę radnych o przyłączeniu się regionu do programu Kolej Plus. Zagłosowało za nią 12 radnych z 30 obecnych. Zdaniem marszałka Gustawa Brzezina, w pierwszej kolejności powinno się zadbać o już istniejące linie kolejowe w województwie. Samorząd wskazuje tutaj w pierwszej kolejności linię z Olsztyna do Braniewa. Remont trasy zaplanowany jest w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa, jednak zarezerwowanych środków jest obecnie za mało, gdyż oferty w przetargu o ok. 100 mln zł przekroczyły kosztorys.

Więcej o historii dawnej linii 255 pisaliśmy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Łomża: Pociągi dalekobieżne wrócą za pięć lat?

Pasażer

Leo Express: Kraków to dopiero początek

Kolej

Leo Express: Kraków to dopiero początek

Leonard Dolecki 21 lipca 2018

Nowe cysterny kolejowe płyną z Polski do Arabii [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Łomża: Pociągi dalekobieżne wrócą za pięć lat?

Pasażer

Leo Express: Kraków to dopiero początek

Kolej

Leo Express: Kraków to dopiero początek

Leonard Dolecki 21 lipca 2018

Nowe cysterny kolejowe płyną z Polski do Arabii [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5