NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Czechy: Przewoźnicy zaczynają ciąć ofertę

| Roman Czubiński 16.10.2020 31

Czechy: Przewoźnicy zaczynają ciąć ofertę
fot. MJ
Koleje Czeskie oraz RegioJet ponownie ograniczają ofertę połączeń dalekobieżnych – informuje portal zdopravy.cz. Uzasadnieniem takich działań jest poszukiwanie oszczędności wobec spadku liczby podróżujących, wywołanego pandemią COVID-19. Według dziennikarzy portalu skala ograniczenia popytu zaczyna przypominać tę obserwowaną na wiosnę.
Ograniczenia będą trwały co najmniej trzy tygodnie. Zarówno państwowe Koleje Czeskie, jak i prywatny RegioJet zawieszą od najbliższego poniedziałku część dotowanych z budżetu państwa połączeń dalekobieżnych. Siatka połączeń komercyjnych (w tym Pendolino ČD) oraz komunikacji miejskiej została poddana cięciom już wcześniej. Również w regionach komunikacja kolejowa i autobusowa w dni powszednie coraz częściej kursuje według weekendowego rozkładu jazdy.

Działania te mają związek z drugą falą pandemii COVID-19, która w Europie Środkowo-Wschodniej ma przebieg znacznie gwałtowniejszy od pierwszej. Wczoraj wstrzymano zajęcia w czeskich szkołach, co spowodowało duży spadek liczby pasażerów. Narodowy przewoźnik w porozumieniu z ministerstwem transportu ograniczył ofertę dalekobieżną poza godzinami szczytu. Zmiany na liniach Praga – Hradec Kralove, Praga – Brno, Praga – Czeskie Budziejowice, Praga – Děčín, Kolín – Ujście nad Łabą, Czeskie Budziejowice – Jihlava – Brno oraz Ostrawa – Czadca będą obowiązywać od 19 października do odwołania.

Rzeczniczka ČD Vanda Rajnochová zapewnia, że mimo tych ograniczeń oferta zapewniająca możliwość koniecznych dojazdów zostanie utrzymana. Przewoźnik nalega, by pasażerowie kupowali bilety przez Internet lub aplikacje mobilne albo płacili za nie kartą. Warto przypomnieć, że Koleje Czeskie boleśnie odczuły już pierwszą, wiosenną falę pandemii.

Rozkład jazdy zostanie okrojony o pięć par także na linii R8 Brno – Bohumin, obsługiwanej na zlecenie ministerstwa przez RegioJet. Od poniedziałku do 7 listopada z Bohumína nie odjadą pociągi nr 1106, 1110, 1114, 1120 i 1130. W przeciwnym kierunku zawieszono kursy o numerach 1109, 1113, 1117, 1127, 1131. Rzecznik spółki Aleš Ondrůj uprzedził o czasowym wyłączeniu z ruchu odcinka Brno – Přerov, na którym do czwartku 22 października będzie kursowała autobusowa komunikacja zastępcza (autobusy dojadą do Kojetína). Również w przypadku linii R8 zawieszenie pociągów komercyjnych wyprzedziło ograniczenie oferty dotowanej.

Żadnych połączeń nie zawiesiła natomiast jak dotąd Arriva. Większość relacji pospiesznych tego przewoźnika już wcześniej nie była obsługiwana tak często, jak linie ČD lub RegioJet. Rzecznik spółki Jan Holub zapewnia jednak, że sytuacja jest monitorowana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (666)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Czechy (666)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5