Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czechy: Dalekobieżne ezt Škody trafiły na trasę Praga – Brno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czechy: Dalekobieżne ezt Škody trafiły na trasę Praga – Brno
Fot. Koleje Czeskie
W połowie 2015 roku ruszyły testy pierwszego pociągu 7Ev w wersji dalekobieżnej dla Kolei Czeskich. W grudniu ezt InterPanter rozpoczęły kursy na trasie Brno – Ołomuniec, a teraz kolejne kierowane są na trasę z Brna do Pragi. W tym roku wszystkich 14 pociągów będzie już wozić pasażerów po czeskich torach. To jeden z nielicznych przykładów obsługi tras dalekobieżnych w Czechach przez elektryczne zespoły trakcyjne.

Pociągi 7Ev, znane pod nazwą RegioPanter, na liniach kolejowych Czech kursują już od kilku lat. W wersji regionalnej Koleje Czeskie zamówiły 19 ezt. Kolejnych 14 składów, zamówionych przez ČD w 2014 roku, to pociągi przeznaczone do obsługi połączeń dalekobieżnych.

Pierwszy pociąg InterPanter pojawił się na trasie Brno – Brzecław – Przerów – Ołomuniec wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy w grudniu 2015 roku. 27 stycznia pierwszy skład został włączony do eksploatacji na trasie Praga – Brno. Docelowo linię będzie obsługiwać osiem pociągów 7Ev, które zastąpią tradycyjne składy zestawione z lokomotywy i wagonów. Wszystkie będą już w eksploatacji w lipcu tego roku. Sześć składów obsłuży trasę z Brna do Ołomuńca.

Przewoźnik zamówił 10 pociągów zestawionych z pięciu członów i cztery ezt trójczłonowe. Pociągi rozpędzają się do prędkości 160 km/h. Niskopodłogowy pociąg InterPanter jest klimatyzowany, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i matek z wózkami (spełnia normy TSI). Przy siedzeniach znajdują się gniazdka do zasilania laptopów i ładowarek telefonów komórkowych, a także elektroniczny system rezerwacji siedzeń i nowoczesna informacja pasażerska. Na pokładzie pociągu pasażerowie mogą skorzystać z bezprzewodowego Internetu. Znajduje się w nim przestrzeń do zabaw dla dzieci, a także miejsca do przewozu rowerów.

InterPanter różni się od pociągu w wersji regionalnej przede wszystkim układem siedzeń. Ze względu na przeznaczenie pociągu, znajduje się w nim większa przestrzeń na bagaż (w tym bardziej pojemne półki nad siedzeniami). W każdym przedziale na stronę pociągu znajdują się jedne podwójne drzwi, a przedsionek jest oddzielony od przedziału drzwiami przesuwnymi.

Wartość realizowanego zamówienia to 94 mln euro.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Michał Szymajda 13 lipca 2023

Škoda z umową na bateryjne jednostki trakcyjne dla Kolei Czeskich

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Michał Szymajda 08 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Zobacz również:

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Tabor i technika

Pierwsze RegioFoxy z Pesy ruszą w Czechach już 11 sierpnia

Michał Szymajda 13 lipca 2023

Škoda z umową na bateryjne jednostki trakcyjne dla Kolei Czeskich

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Tabor i technika

Koleje Czeskie kupią lokomotywy spalinowe lub dualne

Michał Szymajda 08 kwietnia 2023

Bardzo blisko kolizji regionalnych pociągów w Czechach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5