Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Czesi po raz kolejny udowadniają, jak silny jest przemysł kolejowy tego państwa. CZ Loko buduje elektryczną manewrową lokomotywę, która będzie pracować także bez sieci trakcyjnej, wykorzystując do tego celu akumulatory. Będzie w niej również spalinowy silnik.

Na rynku istnieje spore zainteresowanie ciężkimi lokomotywami manewrowymi, w spektrum zainteresowania klientów są też pojazdy bateryjne, których produkcję jakiś czas temu rozpoczął m.in. Vossloh (i pokazał je na targach Innotrans w Berlinie).

Lokomotywa produkowana przez CZ Loko (które jest odpowiedzialne za dostawę nowych lekkich manewrówek dla PKP Intercity) nazywa się DualShunter 2000. Pierwszy z dwóch dwunapędowych pojazdów będzie uruchomiony na początku 2023 roku i wkrótce po tym rozpocznie testy w Velimiu. Docelowo będzie homologowany we Włoszech, gdzie będzie pracować u operatora Mercitalia. Dwie lokomotywy mają być odebrane przez przewoźnika w 2023 i 2024 roku. Możliwa jest dostawa kolejnych dwóch.

Jak pisze czeski portal zdopravy.cz, zajmujący się koleją, CZ Loko będzie oferować wersje dla trzech różnych systemów zasilania (3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC) w pojeździe zabudowany będzie też dieslowski motor CAT o mocy 1100 kW oraz akumulator. Spalinowy silnik ma umożliwić pracę liniową. Będziemy więc mieli do czynienia z bardzo uniwersalnym pojazdem.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

CZ Loko wygrywa przetarg na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Tabor i technika

CZ Loko wygrywa przetarg na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5