Partnerzy serwisu:
Biznes

Cyberbezpieczeństwo piętą achillesową polskiej kolei?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tor Konferencje

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Cyberbezpieczeństwo piętą achillesową polskiej kolei?
fot. Morguefile.com
Zastosowania szeroko rozumianej informatyki i telematyki są obecnie w kolejnictwie powszechne, a zmiany w tych obszarach są permanentne. Niedawno było głośno o RODO, ale nieco mniej informacji przebija się w związku z Ustawą o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. A jest to akt fundamentalny, implementujący unijną dyrektywę NIS *). Nasza ustawa wejdzie w życie niebawem, być może jeszcze tego lata.

Opublikowanych zostało w tym roku kilka raportów dotyczących cyberbezpieczeństwa. Zgodnie z nimi w zeszłym roku średnio dochodziło do 971 ataków hakerskich na godzinę. Dwie trzecie firm nie ma opracowanej strategii cyberbezpieczeństwa. Brak jest przekonania i wiary, że jest to realne zagrożenie. W zasadzie polskie firmy skupiają się na wdrożeniu oprogramowania antywirusowego i antyspyware, niewiele więcej uwagi przywiązując do zagrożeń i przeciwdziałania ewentualnym problemom.

82 proc. przedsiębiorstw notuje co najmniej jedno naruszenie bezpieczeństwa, a co czwarta firma zaobserwowała ich co najmniej 10 (raport na stronie: Interaktywnie.com.). W tym raporcie czytamy, że m.in. „44 proc. firm poniosło straty finansowe na skutek ataków cybernetycznych, 62 proc. spółek odnotowało zakłócenia i przestoje funkcjonowania, 31 proc. padło ofiarą zaszyfrowania dysku (ransomware), 20 proc. średnich i dużych firm nie posiada pracownika-specjalisty od cyberbezpieczeństwa, a 46 proc. nie ma operacyjnych procedur reakcji na incydenty.” Według innego raportu, w zeszłym roku 54,5 proc. firm przeszło cyberatak a tylko 33,6 proc. ma odpowiednie zabezpieczenia.

W środowisku kolejowym i przemysłu kolejowego świadomość zagrożeń cybernetycznych nie jest wysoka. A przecież kolejnictwo jest wyjątkowo wrażliwym sektorem szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo przewozów. Systemy srk, technologiczny proces przewozu a nawet np. systemy informacji pasażerskiej mogą poprzez zakłócenia generować poważne niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu. Nie bez znaczenia jest także kwestia zagrożeń związanych z poważnymi stratami finansowymi.

Tym zagadnieniom będzie poświęcona konferencja „Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” organizowana w Warszawie 24 lipca 2018 w Dago Centrum ( Rondo ONZ 1).

*) dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2016/1148 z 6 lipca 2016 r. w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych na terytorium Unii, która dotyczy ochrony przed atakami hakerów i innymi incydentami zagrażającymi bezpieczeństwu sieci.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

Innowacje

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

inf. pras UTK 14 czerwca 2023

Jak sobie radzić w przypadku cyberzagrożeń na kolei?

Innowacje

Kto odpowiada za cyberbezpieczeństwo polskiej kolei?

Prawo i polityka

Grupa PKP chce zwiększyć poziom cyberbezpieczeństwa

Infrastruktura

Czy cyberbezpieczeństwo dotyczy kolei?

Komentarze

Czy cyberbezpieczeństwo dotyczy kolei?

Artur Ślubowski 17 lipca 2018

Zobacz również:

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

Innowacje

UTK: Cyberbezpieczeństwo kluczowe dla bezpiecznej kolei

inf. pras UTK 14 czerwca 2023

Jak sobie radzić w przypadku cyberzagrożeń na kolei?

Innowacje

Kto odpowiada za cyberbezpieczeństwo polskiej kolei?

Prawo i polityka

Grupa PKP chce zwiększyć poziom cyberbezpieczeństwa

Infrastruktura

Czy cyberbezpieczeństwo dotyczy kolei?

Komentarze

Czy cyberbezpieczeństwo dotyczy kolei?

Artur Ślubowski 17 lipca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5