NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Coradie ICNG wyprodukowane w Chorzowie kursują w Niderlandach

| Michał Szymajda 20.05.2023 2,3k

Coradie ICNG wyprodukowane w Chorzowie kursują w Niderlandach
Fot. Gerrit-Jan van den Berg, CC BY-SA 4.0 , wikipedia
Zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi szybkich połączeń krajowych i międzynarodowych wyjechały na holenderskie tory. Na razie w ramach kursów z pasażerami, w ramach tak zwanej eksploatacji nadzorowanej.
27 kwietnia Nederlandse Spoorwegen (NS) rozpoczeły testy jednego pojazdu pięcioczłonowego i jednego ośmioczłonowego, tym razem już z pasażerami na pokładzie. W zderzeniu z nimi mają wyjść ewentualne słabe strony pojazdu, ale na razie, poza jednorazową awarią systemu zamykania drzwi, problemów nie ma.

Zespoły trakcyjne Intercity Next Generation (ICNG) powstaje w oparciu o platformę Coradia Stream. To pewna ciekawostka, ponieważ jest to platforma dedykowana raczej pociągom regionalnym (obecnie na zamówienie tego typu pojazdu w wydaniu IC zdecydowali się też Rumuni). Alstom zachwala, że pojazd będzie można w 95% poddać recyklingowi, a ultranowoczesny system rekuperacji zmniejszy zużycie energii nawet o 35%.

Budowa pudeł pojazdu, a także montaż komponentów od początku odbywa się w polskim oddziale Alstomu w Chorzowie. W ramach umowy zawartej w 2016 roku i opcji zrealizowanej w 2019 roku Alstom ma dostarczyć Kolejom Holenderskim 99 zespołów trakcyjnych o łącznej wartości ponad 1 mld euro, w tym 49 pięciowagonowych i 30 ośmiowagonowych dla Holandii oraz 20 ośmiowagonowych do obsługi linii Amsterdam – Rotterdam – Breda – Bruksela. Te ostatnie będą trójsystemowe. Kontrakt ma opóźnienie.

Niderlandy zamówiły pojazdy zdolne kursować z prędkością 200 km/h. Z taką prędkością pojadą jednak wyłącznie pojazdy obsługujące wspomnianą międzynarodową trasę, lub jej krajowy odcinek. Na pozostałych, krajowych liniach ICNG będą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. 

Zespół trakcyjny składa się z wagonów, pod którymi umieszczono wózki systemu Jacobsa. Drzwi wyposażone są w wysuwane stopnie dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Wewnątrz jest klasa pierwsza i druga. Design pociągu uwzględnia rozwiązania stosowane od kilku lat w modernizowanych pojazdach. Przy wejściach są więc np. specjalne sofy, zamontowano bardzo wygodne fotele, zabudowano designerskie toalety.




 W internecie pojawiły się pierwsze filmy z amatorskich testów składu. Wypadają bardzo pomyślnie, choć na filmach widać również, że fotele pasażerskie często ulokowane są przy ścianach, bez widoczności z okna. Co ciekawe, podobne kłopoty z aranżacją przestrzeni pasażerskiej mają też m.in regionalne Coradie Stream dla Trenitalii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5