Dalej nierozstrzygnięta jest kwestia przetargu na dzierżawę pojazdów spalinowych, które mają obsługiwać głównie pomorskie trasy Polregio. W drugim podejściu oferty znów przekraczają budżet.
Jeszcze w październiku spółka Polregio ogłosiła
spory przetarg na dzierżawę taboru – łącznie na dziewięć składów. Niestety, jak się okazało, na złożenie ofert zdecydował się tylko jeden podmiot – spółka SKPL Cargo występująca wspólnie z mało znaną poznańską spółką Train Go. Konsorcjum złożyło oferty tylko na pięć spośród siedmiu zadań dotyczących rocznego wynajmu. Co gorsza, propozycje
znacznie przekraczały kosztorys.
Postępowanie unieważniono i ogłoszono ponownie. W drugim postępowaniu jest już tylko sześć zadań; cztery na wynajem długoterminowy (dwa pociągi dla regionu Pomorza i po jednym dla Podlasia i woj. lubuskiego) oraz dwa na krótkoterminowy (również przeznaczone na Pomorze). Teraz otwarto oferty; propozycje za wynajem roczny opiewają na 1,23 mln zł za jeden pojazd, podczas gdy kosztorys to zaledwie 1 mln zł brutto. Lepiej jest na wynajem krótkoterminowy – SKPL i TrainGo oferują 233,2 tys. zł, a Polregio ma na to zabezpieczone 378,5 tys. złotych. Problem w tym, że oferta została złożona tylko na jedno z dwóch takich zadań. Prawdopodobnie z sześciu potrzebnych pojazdów uda się wydzierżawić jeden – chyba że Polregio zwiększy budżet.