NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP

| Jakub Madrjas 13.05.2016 647

Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Gliwicka fabryka w 2014 roku Fot. RK
Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP
Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach zaapelowało do prezesów spółki Newag oraz Grupy PKP SA o podjęcie rozmów na temat sprzedaży gliwickiego zakładu Newagu na rzecz jednej ze spółek PKP. Ma to być recepta na utrzymanie produkcji nowoczesnych lokomotyw na Śląsku i miejsc pracy ponad 350 osób. Newag twierdzi, że jest to jedna z rozpatrywanych opcji.
Kilka dni temu zarząd Newagu przedstawił związkom zawodowym cztery scenariusze zmian dotyczących zakładu spółki w Gliwicach. Jeden z nich zakłada przeniesienie produkcji do Nowego Sącza i likwidację fabryki. Wszystkie scenariusze opisujemy tutaj. Pod koniec kwietnia wiceprezes Newagu Bartosz Krzemiński, nadzorujący gliwicki zakład spółki, podał się do dymisji

Przyszłość gliwickiego zakładu Newag SA oraz potencjalne konsekwencje planowanych przekształceń w spółce były głównym tematem posiedzenia prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach, które odbyło się 11 maja 2016 roku. W spotkaniu brali udział przedstawicieli strony społecznej w gliwickim zakładzie Newag S.A. oraz pełnomocnik zarządu spółki.

Związkowcy chcą wykupienia zakładu przez PKP

- Po wnikliwym zapoznaniu się ze stanowiskami obu stron prezydium WRDS postanowiło zwrócić się z apelem do zarządu Newag S.A o odstąpienie od planu likwidacji zakładu w Gliwicach i podjęcie rozmów w sprawie sprzedaży zorganizowanej części tego przedsiębiorstwa do jednej ze spółek Grupy PKP S.A z jednoczesnym przekazaniem pracowników na zasadzie art. 23 1 Kodeksu pracy. W ocenie prezydium WRDS takie rozwiązanie byłoby korzystne zarówno ze względu na plany i interesy Newag S.A związane z optymalizacją produkcji i zysków, jak również ze względu na gospodarcze i społeczne znaczenie gliwickiego zakładu dla naszego regionu - czytamy w piśmie prezydium WRDS skierowanym 12 maja do prezesa Newag SA Zbigniewa Konieczka.

W ocenie prezydium WRDS zakup gliwickiego zakładu byłby również korzystnym rozwiązaniem dla Grupy PKP ze względów finansowych i logistycznych oraz znacząco wzmocniłoby potencjał spółki. Prezydium WRDS zadeklarowało gotowość do uczestnictwa w rozmowach stron i wsparcia działań mających na celu realizację procesu przejęcia zakładu Newag SA w Gliwicach przez Grupę PKP SA.

Newag nie wyklucza sprzedaży, PKP Intercity zaprzecza

– W tej chwili rozpatrywane są wszystkie przedstawione scenariusze. Nie wykluczamy sprzedaży fabryki w Gliwicach, ale to tylko jedna z opcji – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk.

Od dwóch tygodni pojawiają się informację o możliwym przejęciu gliwickiej fabryki przez PKP Intercity. Miałaby się połączyć z należącym do PKP IC zakładem naprawy taboru Remtrak. Przeczy temu jednak sam przewoźnik. - Nie planujemy działań zmierzających do pozyskania zakładu w Gliwicach. Obecnie skupiamy się na naszej działalności statutowej - powiedziała nam rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5