Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co z fabryką Newagu w Gliwicach? Związkowcy chcą, by trafiła do PKP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
13-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach zaapelowało do prezesów spółki Newag oraz Grupy PKP SA o podjęcie rozmów na temat sprzedaży gliwickiego zakładu Newagu na rzecz jednej ze spółek PKP. Ma to być recepta na utrzymanie produkcji nowoczesnych lokomotyw na Śląsku i miejsc pracy ponad 350 osób. Newag twierdzi, że jest to jedna z rozpatrywanych opcji.

Kilka dni temu zarząd Newagu przedstawił związkom zawodowym cztery scenariusze zmian dotyczących zakładu spółki w Gliwicach. Jeden z nich zakłada przeniesienie produkcji do Nowego Sącza i likwidację fabryki. Wszystkie scenariusze opisujemy tutaj. Pod koniec kwietnia wiceprezes Newagu Bartosz Krzemiński, nadzorujący gliwicki zakład spółki, podał się do dymisji

Przyszłość gliwickiego zakładu Newag SA oraz potencjalne konsekwencje planowanych przekształceń w spółce były głównym tematem posiedzenia prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Katowicach, które odbyło się 11 maja 2016 roku. W spotkaniu brali udział przedstawicieli strony społecznej w gliwickim zakładzie Newag S.A. oraz pełnomocnik zarządu spółki.

Związkowcy chcą wykupienia zakładu przez PKP

- Po wnikliwym zapoznaniu się ze stanowiskami obu stron prezydium WRDS postanowiło zwrócić się z apelem do zarządu Newag S.A o odstąpienie od planu likwidacji zakładu w Gliwicach i podjęcie rozmów w sprawie sprzedaży zorganizowanej części tego przedsiębiorstwa do jednej ze spółek Grupy PKP S.A z jednoczesnym przekazaniem pracowników na zasadzie art. 23 1 Kodeksu pracy. W ocenie prezydium WRDS takie rozwiązanie byłoby korzystne zarówno ze względu na plany i interesy Newag S.A związane z optymalizacją produkcji i zysków, jak również ze względu na gospodarcze i społeczne znaczenie gliwickiego zakładu dla naszego regionu - czytamy w piśmie prezydium WRDS skierowanym 12 maja do prezesa Newag SA Zbigniewa Konieczka.

W ocenie prezydium WRDS zakup gliwickiego zakładu byłby również korzystnym rozwiązaniem dla Grupy PKP ze względów finansowych i logistycznych oraz znacząco wzmocniłoby potencjał spółki. Prezydium WRDS zadeklarowało gotowość do uczestnictwa w rozmowach stron i wsparcia działań mających na celu realizację procesu przejęcia zakładu Newag SA w Gliwicach przez Grupę PKP SA.

Newag nie wyklucza sprzedaży, PKP Intercity zaprzecza

– W tej chwili rozpatrywane są wszystkie przedstawione scenariusze. Nie wykluczamy sprzedaży fabryki w Gliwicach, ale to tylko jedna z opcji – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk.

Od dwóch tygodni pojawiają się informację o możliwym przejęciu gliwickiej fabryki przez PKP Intercity. Miałaby się połączyć z należącym do PKP IC zakładem naprawy taboru Remtrak. Przeczy temu jednak sam przewoźnik. - Nie planujemy działań zmierzających do pozyskania zakładu w Gliwicach. Obecnie skupiamy się na naszej działalności statutowej - powiedziała nam rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij