NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Co słychać na E30 między Krakowem a Katowicami?

| Łukasz Kuś 03.02.2016 202

Co słychać na E30 między Krakowem a Katowicami?
CC0 1.0 Universal (CC0 1.0)
Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawców modernizacji ostatnich fragmentów linii E30 Kraków – Katowice. Opóźniona inwestycja ma się zakończyć za trzy lata.
W lutym rozpoczynają się prace nie wymagające zamknięć torowych na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren. Niedawno podpisano umowę z wykonawcą, o czym pisaliśmy tutaj. Kiedy będziemy mieć do dyspozycji całą trasę z Krakowa do Katowic?

Przetargi na małopolskie odcinki


Inwestycja podzielona jest na odcinki. Pierwszy prowadzi od stacji Kraków Główny Towarowy do stacji Kraków Mydlniki. PLK czekają tu obecnie na oferty wykonawców w drugim etapie przetargu. Zarządca czeka też na wnioski wykonawców dla odcinków Jaworzno – Trzebinia i Trzebinia – Krzeszowice. Lista wykonawców, którzy będą składać oferty powinna być gotowa w marcu.

– W 2016 roku powinniśmy mieć wykonawców wszystkich odcinków. W 2019 roku powinniśmy mieć linię skończoną – usłyszeliśmy w styczniu PKP PLK.

Nie zapomniano o Mysłowicach


Polskie Linie Kolejowe przygotowują też inwestycje na bardzo zdegradowanym technicznie śląskim fragmencie linii E30 Katowice – Kraków. Na linii nr 138 na odcinku Katowice Szopienice Płd. – Mysłowice planowane są inwestycje kolejowe finansowane z funduszy pomocowych UE.

Odcinek Katowice Szopienice Płd. – posterunek odgałęźny Szabelnia objęty jest projektem „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice” planowanym do finansowania z CEF.

Z kolei odcinek posterunek odgałęźny Szabelnia – Mysłowice objęty jest projektem pn. „Prace na liniach kolejowych nr 132, 138, 147, 161, 180, 654, 655, 657, 658, 699 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka”, który planowany jest do realizacji ze środków POIiŚ.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Katowice (715)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Katowice (715)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5