NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co nowego w rozkładzie jazdy pociągów 2021/2022 w Niemczech?

| Artur Bogdanowicz 08.10.2021 7,6k

Co nowego w rozkładzie jazdy pociągów 2021/2022 w Niemczech?
fot. M. Szymajda
Sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe po Niemczech na okres obowiązywania nowego rozkładu jazdy rozpocznie się w najbliższą środę, poinformowały Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn). Mimo niezbyt ciekawych wyników finansowych za ten rok, przewoźnik z optymizmem patrzy w przyszłość i cieszy się na wiele nowych połączeń oraz skrócenie czasu przejazdu na kilku ważnych trasach.
Stolicę Niemiec i Kolonię połączą od grudnia trzy pary super szybkiego ICE sprintera, który znad Szprewy w niecałe cztery godziny dotrze nad Ren, to o pół godziny szybciej niż obecnie. Tyle samo czasu zaoszczędzą podróżni na trasie Düsseldorf-Kolonia-Monachium. O kilka minut skróci się także przejazd pomiędzy Hamburgiem a lotniskiem we Frankfurcie. Między Monachium a Berlin przybędzie wieczorami dodatkowa para sprinterów, pociągi wyjeżdżać będą z obu miast o godzinie 20. Cieszy też skrócenie przejazdu na linii ECE Zurych-Monachium do 3,5 godziny – od nowego rozkładu tak szybko pojadą 3 z 6 par pociągów, pozostałe kursy „przyspieszą” od kwietnia. Możliwe to będzie dzięki zastosowaniu systemu ETCS w szwajcarskich pociągach.

Poprawi się skomunikowanie Dortmundu i Münster z Frankfurtem (trasa przez Siegen), gdzie pociągi dalekobieżne pojadą co 2 godziny. W ruchu znajdą się tu nowoczesne piętrowe składy IC2. Linia ICE Monachium-Sztuttgart-Frankfurt lotnisko-Kolonia-Dortmund obsługiwana będzie co 2 godziny i zostanie wydłużona do Hamburga przez Münster, Osnabrück i Bremę. Na linii pojawią się składy XXL-ICE 4, w których znajdzie się miejsce dla 918 pasażerów. ICE zastąpią też pociągi IC na linii Frankfurt/Karlsruhe-Sztuttgart-Ulm-Augsburg-Monachium.

Latem Niemcy i Danię połączy osiem (dotąd siedem) par dalekobieżnych pociągów, poza sezonem będzie ich pięć. W okresach świątecznych miedzy Hamburgiem a Kopenhaga kursował będzie dodatkowy pociąg nocny.

We współpracy z ÖBB na niemieckich torach pojawią się dwie nowe linie Nightjet: Wiedeń-Monachium-Strasburg-Paryż oraz Zurych-Bazylea-Kolonia-Amsterdam.

DB poinformowały też, że pociąg Eurocity relacji Berlin-Frankfurt nad Odrą-Wrocław-Kraków pojedzie do Przemyśla. Zmiana odbędzie się jednak kosztem połączenia nocnego: w wagonach kursowych Nightjetu do Wiednia dojechać będzie można z Berlina tylko do Wrocławia, ale za to znajdzie się w nim w końcu wagon klasy pierwszej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5