Sprzedaż biletów na przejazdy kolejowe po Niemczech na okres obowiązywania nowego rozkładu jazdy rozpocznie się w najbliższą środę, poinformowały Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn). Mimo niezbyt ciekawych wyników finansowych za ten rok, przewoźnik z optymizmem patrzy w przyszłość i cieszy się na wiele nowych połączeń oraz skrócenie czasu przejazdu na kilku ważnych trasach.
Stolicę Niemiec i Kolonię połączą od grudnia trzy pary super szybkiego ICE sprintera, który znad Szprewy w niecałe cztery godziny dotrze nad Ren, to o pół godziny szybciej niż obecnie. Tyle samo czasu zaoszczędzą podróżni na trasie Düsseldorf-Kolonia-Monachium. O kilka minut skróci się także przejazd pomiędzy Hamburgiem a lotniskiem we Frankfurcie. Między Monachium a Berlin przybędzie wieczorami dodatkowa para sprinterów, pociągi wyjeżdżać będą z obu miast o godzinie 20. Cieszy też skrócenie przejazdu na linii ECE Zurych-Monachium do 3,5 godziny – od nowego rozkładu tak szybko pojadą 3 z 6 par pociągów, pozostałe kursy „przyspieszą” od kwietnia. Możliwe to będzie dzięki zastosowaniu systemu ETCS w szwajcarskich pociągach.
Poprawi się skomunikowanie Dortmundu i Münster z Frankfurtem (trasa przez Siegen), gdzie pociągi dalekobieżne pojadą co 2 godziny. W ruchu znajdą się tu nowoczesne piętrowe składy IC2. Linia ICE Monachium-Sztuttgart-Frankfurt lotnisko-Kolonia-Dortmund obsługiwana będzie co 2 godziny i zostanie wydłużona do Hamburga przez Münster, Osnabrück i Bremę. Na linii pojawią się składy XXL-ICE 4, w których znajdzie się miejsce dla 918 pasażerów. ICE zastąpią też pociągi IC na linii Frankfurt/Karlsruhe-Sztuttgart-Ulm-Augsburg-Monachium.
Latem Niemcy i Danię połączy osiem (dotąd siedem) par dalekobieżnych pociągów, poza sezonem będzie ich pięć. W okresach świątecznych miedzy Hamburgiem a Kopenhaga kursował będzie dodatkowy pociąg nocny.
We współpracy z ÖBB na niemieckich torach pojawią się dwie nowe linie Nightjet: Wiedeń-Monachium-Strasburg-Paryż oraz Zurych-Bazylea-Kolonia-Amsterdam.
DB poinformowały też, że pociąg Eurocity relacji Berlin-Frankfurt nad Odrą-Wrocław-Kraków pojedzie do Przemyśla. Zmiana odbędzie się jednak kosztem połączenia nocnego: w wagonach kursowych Nightjetu do Wiednia dojechać będzie można z Berlina tylko do Wrocławia, ale za to znajdzie się w nim w końcu wagon klasy pierwszej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.