NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Chińska ekspansja PKP Cargo

| inf. prasowa PKP Cargo 14.04.2017 236

Chińska ekspansja PKP Cargo
PKP Cargo
We wtorek 10 kwietnia 2017 r. w Szanghaju prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski i prezes Worldwide Logistics Group Jacky Lim podpisali porozumienie o zacieśnieniu współpracy, które umożliwi utworzenie struktur PKP CARGO w Chinach. Porozumienie stanowi realizację strategii rozwoju spółki ukierunkowanej na budowanie silnej pozycji polskiej marki przewozowej na rynku międzynarodowym.
– Aby liczyć się na rynku międzynarodowej logistyki, powinniśmy współtworzyć i rozwijać globalne multimodalne łańcuchy dostaw typu door-to-door z Chin do Europy, nie tylko poprzez naszą logistykę w Europie Środkowej, ale również aktywne działania na rynku chińskim, który jest przecież jednym z największych w świecie globalnej wymiany towarów. W tym kontekście obecność PKP CARGO w Chinach wzmacnia pozycję spółki na euroazjatyckim rynku przewozów kolejowych – podkreśla prezes Maciej Libiszewski. Zgodnie ze strategią spółki, firma do 2020 roku ma szanse stać się operatorem logistycznym o zasięgu globalnym. Podpisane w Szanghaju porozumienie to kolejny krok przybliżający polskiego przewoźnika do tego celu. Jest ono rezultatem prowadzonych od wielu miesięcy rozmów, spotkań, analiz z udziałem Zarządu PKP CARGO oraz partnerów chińskich.

– Od lat z uwagą przyglądaliśmy się rynkowi chińskiemu i doszliśmy do przekonania, że tylko poprzez obecność na tym rynku możemy zyskać przewagi konkurencyjne, które pozwolą PKP CARGO stać się operatorem o zasięgu globalnym. Jednak ważne było dla nas również to, aby ekspansja PKP CARGO na tak dużym rynku logistycznym odbywała się w sposób przemyślany i z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego. Stąd decyzja o współpracy z uznanym podmiotem WWL, dzięki której PKP CARGO szybko będzie mogło zaistnieć ze swoją ofertą w ponad 30 najważniejszych rejonach logistycznych Chin – dodaje prezes Libiszewski.

Podpisanie umowy nie byłoby możliwe bez aktywnego wsparcia i zaangażowania przedstawicieli Ambasady RP w Pekinie oraz Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju, a także przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Podpisanie umowy wpisuje się w harmonogram działań polskich i chińskich podmiotów podejmowanych w ramach strategicznego partnerstwa zainaugurowanego powołaniem marki "China Europe Railway Ekspress" w czerwcu 2016 roku na warszawskim terminalu kontenerowym Grupy PKP CARGO przez Prezydenta RP Pana Andrzeja Dudę oraz Prezydenta Chin Pana Xi Jinpinga.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (488)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (488)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5