Trwają już prace na największym przejeździe kolejowym w mieście. Samochodowa przeprawa w poziomie szyn przez linie kolejowe nr 7, 63 i 81 od lat wymagała naprawy. Najpóźniej za dwa miesiące stan techniczny obiektu ulegnie dużej poprawie.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, Dyrektor ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, remontu doczeka się przejazd kat. A łączący ul. Kolejową z ul. Rampa Brzeska. Jednostka wykonawcza Polskich Linii Kolejowych pozyskała z Funduszu Kolejowego i Centrali Spółki środki na poprawę stanu technicznego najbardziej zdewastowanego obiektu przejazdowego, jakim zarządza. W ramach zadania zostanie wymieniona nawierzchnia kolejowa i drogowa, zdemontowana zostanie również zbędna infrastruktura w przejeździe. Pod względem nośności nowa nawierzchnia zostanie przystosowana do ruchu ciężkich samochodów ciężarowych. Obiekt zyska nowe oświetlenie i, jeśli ZLK Lublin pozyska dodatkowe środki, zregenerowane urządzenia przejazdowe oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W ramach zadania infrastruktura kolejowa zostanie przygotowana pod budowę lewoskrętu z ul. Kolejowej na przejazd oraz chodnika przez tory. W tym celu dokonana zostanie korekta toru linii szerokotorowej Dorohusk – Zawadówka CPN.
- W przebudowę skrzyżowania przy przejeździe oraz chodnika przez tory będzie musiało jednak zainwestować Miasto – zaznacza Zygmunt Osiak.
Póki co samorząd miejski włączył się w inwestycje poprzez opracowanie organizacji ruchu oraz w oznakowanie objazdów, niezbędnych na czas prowadzonego zadania.
Ponadto przygotowana będzie infrastruktura do likwidacji toru linii Chełm – Włodawa przechodzącego przez „przejazd kowelski” i wpięcia go w tor 4a. ZLK Lublin zakłada, że wjazd na tą drogę żelazną w przyszłości będzie znajdował się poza remontowanym właśnie obiektem.
- Myślimy także o prawidłowym odwodnieniu całego przejazdu – mówi Dyrektor ds. technicznych. - Na wszystkie roboty mamy już opracowaną dokumentację techniczną – kończy.