Drugi rok z rzędu na terenie Chełma Zakład Linii Kolejowych w Lublinie prowadzi kilka prac o charakterze utrzymaniowym. Ku końcowi zbliża się remont „przejazdu kowelskiego”. Ponadto rozpoczęto roboty na peronie przystanku Chełm Miasto. Poprawiono także nawierzchnię wyremontowanej w roku ubiegłym kładki dla pieszych.
Trwają już ostatnie prace (układanie nawierzchni drogowej) na największym przejeździe kolejowym w mieście. Po przeprowadzonej inwestycji obiekt ulegnie dużej zmianie. Po zdemontowaniu nieużywanej już infrastruktury, prowadzący pojazdy będą mieli mniej torów do pokonania. Z przejazdu zniknęły również rozjazdy – przykładowo obecnie linia Chełm – Włodawa odgałęzia się na wschód od omawianego przejazdu. Dokonano korekty toru linii szerokotorowej Dorohusk – Zawadówka CPN, dzięki czemu miasto może wybudować lewoskręt z ul. Kolejowej. Przebudowano urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowano nowe oświetlenie. Zadanie ma kosztować 1,6 mln zł.
Rozpoczęto już wymianę nawierzchni peronu przystanku Chełm Miasto. Do końca roku prace mają się zakończyć. Jak podaje „Nowy Tydzień Chełmski”, za wykonanie tych robót zarządca infrastruktury kolejowej zapłaci milion złotych.
Więcej
Poprawie uległa także nawierzchnia wyremontowanej w ubiegłym roku kładki dla pieszych nad stacją Chełm. Po licznych skargach na jej śliskość w sezonie zimowym, wykonawca remontu poprawił niedoróbkę, nakładając na metal nieśliską powłokę.