Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ZLK Lublin: Wymiana rozjazdu w 4,5 godziny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
04-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Zakład Linii Kolejowych w Lublinie przeprowadził wymianę rozjazdu w przerwie między przejazdami pociągów. Oczywiście operacja odbyła się po wcześniejszych przygotowaniach. „Wszystkie prace były prowadzone w torach czynnych i bez demontażu sieci trakcyjnej” - podkreśla Zygmunt Osiak, dyrektor do spraw technicznych ZLK Lublin.

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, do wymiany rozjazdu doszło na stacji Ocice. Było to niezbędne, aby podnieść w tym miejscu prędkość rozkładową do 100 km/h.

- Na stacji Ocice swój początek bierze zmodernizowana linia nr 71 (Ocice – Rzeszów) odgałęziająca się od linii nr 25 rozjazdem o promieniu R-300 – mówi Dyrektor ds. technicznych. - Ze względu na to, że jazdy po tym rozjeździe odbywały się na kierunek zwrotny pociągi musiały zwalniać do prędkości 40 km/h. Zależało nam na tym, aby wjazd i wyjazd z linii 71 mógł odbywać się z maksymalną prędkością – wyjaśnia.

Jak podkreśla rozmówca „Rynku Kolejowego”, ze względu na to, że wymiana rozjazdu miała być wykonana na linii jednotorowej, należało wykonać bardzo szybko, w przerwie między kursującymi pociągami. Taka przerwa ma miejsce między 8:40 a 13:10. Sama wymiana rozjazdu została odpowiednio przygotowana.

- Po wykonaniu robót przygotowawczych (dobudowy nasypu, przebudowę oświetlenia i sieci trakcyjnej oraz urządzeń srk) nowy rozjazd został zmontowany na stacji Ocice w odległości około 250m od miejsca docelowego w trzech częściach. W dniu 11 października 2013 r. pracownicy Sekcji Eksploatacji Stalowa Wola Rozwadów zamknęli tor 1 szlaku Tarnobrzeg – Ocice. Następnie przystąpiliśmy do demontażu starego i zabudowy nowego rozjazdu, a o godz. 1310 przejechał pierwszy pociąg już po nowym rozjeździe. Oczywiście z ograniczeniem prędkości, ale cała operacja się udała – podaje Zygmunt Osiak.

- Technologia wymiany polegała na tym, że najpierw należało zdemontować przęsła starego toru, a następnie w to miejsce zabudować poszczególne części rozjazdu, odpowiednio przygotowując podtorze. Następnie wszystkie części zostały połączone, rozjazd obsypany tłuczniem i podbity podbijarką rozjazdową typu UNIMAT. Do rozbiórki starego toru i rozjazdu oraz ułożenia nowego został sprowadzony dźwig kolejowy typu KRC 910 z firmy Strabag Rail – opisuje nasz rozmówca. Wszystkie prace były prowadzone w torach czynnych i bez demontażu sieci trakcyjnej, jedynie przy wyłączonym napięciu. Części rozjazdu, poprzez zwieszenie ich na specjalnej belce (trawersa długości około 18m), były podnoszone przez dźwig i przewożone torem do miejsca ułożenia – wyjaśnia.

Operacja była przeprowadzona w ramach większego przedsięwzięcia, polegającego na poprawie stanu technicznego odcinka Sobów – Tarnobrzeg – Ocice. Zadanie to zostało podzielone na dwa etapy.

- W pierwszym etapie została zmodernizowana nawierzchnia i wyremontowane małe obiekty inżynieryjne (przepusty) na w/w odcinku oraz zakup rozjazdów. Drugi etap obejmował wymianę rozjazdów tj. rozjazd nr 1 na stacji Tarnobrzeg o promieniu R-190 oraz na stacji Ocice rozjazd nr 1 z typu S49, 1:9, R-300 na typ 60E1, 1:18,5, R-1200 – wyjaśnia Zygmunt Osiak.

Środki na realizację zadania Zakład Linii Kolejowych w Lublinie pozyskał z Centrali Spółki. Przedsięwzięcie rozpoczęto realizować pod koniec 2012 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubelskie: Za uszkodzenie przewodów do aresztu

Warte uwagi

Lubelskie: Za uszkodzenie przewodów do aresztu

Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie/ jar, Rynek Kolejowy 17 stycznia 2013

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

Infrastruktura

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

jar, Rynek Kolejowy 21 sierpnia 2013

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Dziennik Wschodni/ jar, Rynek Kolejowy 10 października 2013

Remontowe wieści chełmskie

Infrastruktura

Remontowe wieści chełmskie

jar, Rynek Kolejowy / Nowy Tydzień Chełmski 04 listopada 2013

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

Infrastruktura

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

jar, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

Fotorelacje

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

jar, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2014

Zobacz również:

Lubelskie: Za uszkodzenie przewodów do aresztu

Warte uwagi

Lubelskie: Za uszkodzenie przewodów do aresztu

Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie/ jar, Rynek Kolejowy 17 stycznia 2013

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

Infrastruktura

Chełm: Rozpoczęto remont „przejazdu kowelskiego”

jar, Rynek Kolejowy 21 sierpnia 2013

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Infrastruktura

Chełm: Remont „przejazdu kowelskiego” potrwa nieco dłużej

Dziennik Wschodni/ jar, Rynek Kolejowy 10 października 2013

Remontowe wieści chełmskie

Infrastruktura

Remontowe wieści chełmskie

jar, Rynek Kolejowy / Nowy Tydzień Chełmski 04 listopada 2013

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

Infrastruktura

Chełm: Przejazd kowelski z chodnikiem

jar, Rynek Kolejowy 29 listopada 2013

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

Fotorelacje

Chełm: Odnowiony peron i przejazd (fotorelacja)

jar, Rynek Kolejowy 28 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5