NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Chełm – Kowel: Została tylko jedna para kursów

| Kasper Fiszer 21.09.2018 3,4k

Chełm – Kowel: Została tylko jedna para kursów
Pociąg do Chełma w Kowlufot. Kasper Fiszer
Stopniowo kurczy się oferta połączeń regionalnych na przejściu granicznym Dorohusk – Jagodzin. Z Kowla do Chełma pociąg odjeżdża obecnie już tylko raz dziennie i można się spodziewać, że taki grafik utrzymany zostanie także w rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w grudniu. W momencie, w którym przewoźnicy drogowi regularnie uruchamiają kolejne kursy na Wschód, kolej narzeka bowiem na niewystarczającą liczbę podróżnych.
W epoce rozwoju autokarowych i lotniczych połączeń pomiędzy Polską a Ukrainą kolej ponownie ogranicza swoją ofertę kursów za wschodnią granicę. Cięcia znowu dotyczą przejścia granicznego Dorohusk – Jagodzin (Jagodyn), które przed dwoma laty zaczęły przekraczać regionalne pociągi Chełm – Kowel (a następnie Chełm – Kowel – Zdołbunów). Przypomnijmy, że w kwietniu terminy kursowania jednej z dwóch par uruchamianych wspólnie przez Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) i PKP Intercity zostały okrojone do weekendów (i to po dwumiesięcznej przerwie w kursowaniu – od czerwca. UZ zamieściły w swoim rozkładzie jazdy także kursy w okresie jesiennym i zimowym).

Zamieszanie rozkładowe: pociąg jednak nie kursuje

Jeszcze przed kilkoma dniami strona internetowa ukraińskiego przewoźnika wciąż wskazywała, że kursowanie popołudniowej pary kursów w wybrane dni tygodnia zostało utrzymane. Połączenia próżno było jednak szukać w systemie internetowej sprzedaży biletów UZ i w polskich wyszukiwarkach rozkładowych. Błędne okazały się przy tym dane prezentowane przez UZ (aktualnie na stronie umieszczony jest już zaktualizowany – zubożony – grafik).

– Obecnie kursuje jedna para pociągów w relacji Chełm – Zdołbunów – informuje bowiem Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. – Druga para kursowała do 3 września – dodała przedstawicielka przewoźnika. Według jej słów powodem likwidacji popołudniowych kursów było małe zainteresowanie podróżnych.

W listopadzie poznamy grafik połączeń na kolejny rok

Jedyną dobrą informacją dla pasażerów jest przy tym wprowadzenie dodatkowego postoju na trasie jedynej pozostałej pary połączeń. Od kilku tygodni UZ sprzedają bowiem bilety także do i od stacji Jagodyn, ale tylko w kierunku Chełma (nie ma jej jednak w polskich rozkładach jazdy). Warto jednak podkreślić, że w wybrane dni pociąg nr 754 kończy bieg nie w Zdołbunowie, a już w Kowlu. Anna Zakrzewska tłumaczy to pracami infrastrukturalnymi na terytorium Ukrainy.

Na razie nie wiadomo, czy okrojony rozkład jazdy zostanie zachowany także po dorocznej zmianie grafiku połączeń. – Informacje o rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 będziemy przekazywać w listopadzie – zapowiedziała jedynie Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Wejście w życie nowego rozkładu zaplanowano na 9 grudnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5