– Mieszkam w Niemczech w Stuttgarcie. Zakupiłam bilet relacji Stuttgart – Berlin, a następnie mam już kupiony bilet Berlin – Warszawa na 27 kwietnia 2014 roku. Wracać muszę 1 maja 2014 i mam już bilet Berlin – Stuttgart, ale absolutnie nie mogę kupić biletu Warszawa – Berlin, a nawet nie mogę otrzymać informacji, kiedy będę mogła go kupić!!! – skarży się nasza Czytelniczka.
– Nikt nic nie wie!!! Ani kasy biletowe Warszawa Wschodnia, ani kasy biletowe Warszawa Centralna, ani infolinia podana na stronie PKP Intercity, ani....nikt!!! – informuje nas pasażerka. – Mamy XXI wiek, Internet, komputery i....nikt nie wie, czy i kiedy międzynarodowy expres będzie jechał, czy sprzedadzą bilety, czy nie!!!????? Niesamowite, niewyobrażalnie prawie niemożliwe – a jednak prawdziwe. A strona niemiecka mówi: nie wiemy, to leży w gestii polskiej!! Prawie pośmiewisko – dodaje.
Jak podaje spółka PKP Intercity, czasowo wstrzymana została przedsprzedaż na terminy przejazdu od 26 kwietnia w przypadku pociągów nocnych i od 27 kwietnia w przypadku pociągów dziennych. – Nie ma ograniczeń na komunikację krajową bo tu mamy przedsprzedaż na 30 dni, natomiast w międzynarodowej mamy 60 dni. W tym momencie zarządca infrastruktury nie przekazał nam jeszcze rozkładów na wspomniane terminy, czyli terminy po kolejnej korekcie – podkreśla Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Na stronie PKP IC komunikat o utrudnianiach jest. Czy pasażer uzyska podobne informacje dzwoniąc na infolinię (tel. +48 22 39 19 757)? Na wstępie informacja, że przewidywany czas oczekiwania na rozmowę z informatorem wynosi 5 minut… jednak zgłasza się on dużo szybciej.
– Sprzedaż na terminy po 27 kwietnia jest zablokowana z uwagi na korektę rozkładu, która wejdzie 27 kwietnia. Przewoźnik ma nas poinformować w odpowiednim piśmie o uwolnieniu tej sprzedaży, a na pewno czeka na zatwierdzenie rozkładu przez zarządcę infrastruktury – mówi pracownik infolinii.
Spółka PKP IC informuje, że ok. 17 marca przedsprzedaż zostanie rozpoczęta.