NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Cegielski: Chcemy zmieniać polską kolej

| Martyn Janduła 05.07.2017 115

Cegielski: Chcemy zmieniać polską kolej
fot. Martyn Janduła
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych nie ma zamiaru biernie przyglądać się rynkowi taboru kolejowemu. Szuka dla siebie miejsca na tym trudnym rynku. Rozmawiamy z Hubertem Stępniewiczem, prezesem H. Cegielski – FPS, o najbliższych projektach, które mają pomóc zmieniać polską kolej.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: W jakie nowe projekty, po Feniksie 57, chce się zaangażować Cegielski?

Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski – FPS: Pracujemy w tej chwili nad koncepcją nowych pojazdów trakcyjnych, zaprojektowanych w całości w naszym zakładzie. Bardzo unikalnych o niezwykle ciekawym rozwiązaniu w zakresie napędu. Niszowych, ponieważ uważamy, że jako Fabryka Pojazdów Szynowych, powinniśmy szukać bardzo ciekawych nisz na rynku. Myślę, że w ciągu najbliższych tygodni będziemy to komunikowali. Ufam, że niedługo się spotkamy i przekażę więcej informacji.

Jaki udział w rozwoju polskiej kolei widzi dla siebie Cegielski? W jakim kierunku firma widzi swój rozwój?

Mówmy o sektorze pojazdów kolejowych, bo kolej to jest zarówno pojazd, którym możemy wozić pasażerów bądź produkty, oraz infrastruktura. My się specjalizujemy w pojazdach i chcemy rozwijać naszą kompetencję w zakresie pojazdów pasażerskich. Nasz wkład będzie polegał na tym, że już wkrótce zaoferujemy przewoźnikom, ale również pasażerom, zupełnie nowe rozwiązanie jeżeli chodzi o pojazdy pasażerskie, które pozwolą przywrócić ruch kolejowy na takich liniach, gdzie do tej pory ruch nie występował. Pamiętajmy o tym, że wiele lat temu transport pasażerski był niezwykle popularną formą podróżowania. Niestety ten udział transportu został dość mocno zredukowany. Widzimy natomiast, że od dwóch lat on wraca. Pasażerowie są coraz bardziej zainteresowani, żeby się przesiadać z własnych samochodów lub autobusów na kolej.

Bo kolej jest dzisiaj już inna niż jeszcze kilka lat temu...

Dokładnie. My tę kolej dalej będziemy zmieniać, bo będziemy proponować pasażerom zupełnie inny komfort podróżowania i nowe warunki podróży. Będziemy oferować nowe pojazdy przewoźnikom, ale jakie to będą konkretnie pojazdy, to zdradzę dopiero za jakiś czas.

Jaki udział w programie Luxtorpeda 2.0 widzi dla siebie Cegielski?

Jesteśmy producentem wagonów pasażerskich. Jesteśmy w stanie wyprodukować wagony, które mogą być elementami składów Kolei Dużych Prędkości. 230 km/h dla wagonu, który miałby wyjechać od nas z zakładu to nie jest techniczne wyzwanie. Bez problemu jesteśmy w stanie zaprojektować i stworzyć wagon na większe prędkości. Możemy zaprojektować także pojazdy piętrowe. Mamy pewne przemyślenia i wbrew pozorom doświadczenie w tym zakresie. Myślimy również o nowych pojazdach trakcyjnych z napędami hybrydowymi.

Kierunków rozwoju widać zatem wiele.

Są pewne przesłanki, z których można wywnioskować, w jakim kierunku będziemy się rozwijać. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przyznało nam dofinansowanie na trzy projekty – spalinowy zespół trakcyjny o prędkości 160 km/h, dwunapędowy spalinowo-elektryczny szynobus oraz tramwaj niskopodłogowy z zasobnikiem energii.

To w jakiś sposób wyznacza nasze kierunki rozwoju, aczkolwiek wcale ich nie ogranicza. Gdzieś w tym obszarze wyznaczonym przez te projekty będziemy się poruszać jako Cegielski, dostarczając bardzo ciekawe produkty zarówno przewoźnikom jak i pasażerom, gwarantując zupełnie nowe doświadczenia w zakresie komfortu podróży.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5