NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Cała rodzina nowych lokomotyw Traxx będzie budowana we Wrocławiu

| Michał Szymajda 11.05.2017 449

Cała rodzina nowych lokomotyw Traxx będzie budowana we Wrocławiu
Fot. BombardierNowy Traxx
Świeżo po prezentacji nowej, kompletnej rodziny wielozadaniowych lokomotyw Traxx, Bombardier potwierdził, że cała produkcja ich pudeł odbywać się będzie we Wrocławiu.
Lokomotywy Traxx produkcji Bombardiera są jednymi z popularniejszych nowoczesnych elektrowozów w Europie. Jeżdżą także w Polsce – m.in. u prywatnych przewoźników towarowych, ale także w Kolejach Mazowieckich, gdzie ciągną piętrowe zestawy push&pull.

Bombardier wprowadza nowe rozwiązania techniczne do lokomotyw i po prezentacji odświeżonej lokomotywy Traxx AC3 kilka lat temu, w maju 2017 zapowiedział wejście na rynek z kompletną gamą pojazdów Traxx z nowym wyglądem i z nowymi rozwiązaniami technicznymi (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).

Nowy Traxx przyjazny Polsce

Polaków najbardziej powinno interesować to, gdzie odbywać się będzie budowa pudeł lokomotyw, ponieważ dotychczas odbywało się to we Wrocławiu. Czy nowe Traxxy wciąż budowane będą na Dolnym Śląsku i czy zakład poradzi sobie ze zwiększoną liczbą zamówień, która niewątpliwie spłynie do fabryki?

– Potwierdzam, że cała produkcja pudeł do nowych lokomotyw zostaje w Polsce. Jesteśmy już przygotowani do niej, mamy już bowiem doświadczenie w budowie lokomotyw Traxx AC3, czyli pierwszych z rodziny, która właśnie się powiększyła – powiedział Maciej Kaczanowski, rzecznik prasowy Bombardier Polska.

Pierwsze Traxxy już wyjechały z Wrocławia

Największym klientem na nowe Traxxy jest obecnie DB, które z Bombardierem podpisało umowę ramową na dostawę aż 450 Traxxów AC3, z których pierwszych 110 dostarczanych jest już do DB Cargo. Istotną nowością w nowych Traxxach jest możliwość zakupu lokomotywy ze spalinowym silnikiem dojazdowym „Last Mile”. Na zamówienia elektrowozów w wersji wielosystemowej i na prąd stały (wersja oferowana będzie przewoźnikom we Włoszech i w Polsce) przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać.

Warto przypomnieć o tym, że we Wrocławskim zakładzie budowane są także pociągi dużych prędkości ICE4. Fotorelację z fabryki można obejrzeć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Bombardier Traxx (17)

Więcej z regionu:

Wrocław (1203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Bombardier Traxx (17)

Wiecej z regionu:

Wrocław (1203)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5