NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach

| Jakub Madrjas 22.09.2021 10,7k

Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
W tej płycie wszyscy zakochali się od pierwszego wejrzenia. W ramach modernizacji dostępu do portu w Gdański PKP PLK przygotowała nawierzchnię betonową na torach, używanych do ekspozycji taboru na targach Trako. - Bezpiecznie można przejść nawet w szpilkach - podkreślał dziś prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Nowa nawierzchnia torów wystawowych wzbudza zadowolenie wszystkich gości targów już od pierwszego dnia. Dzięki niej dużo wygodniej można zwiedzać ekspozycję taborową, łatwiej również zorganizować konferencję prasową czy prezentację pociągu. - Jeszcze podczas poprzednich targów były tu kamienie, tłuczeń i doły. Dziś na wystawę taboru bezpiecznie mogą przejść nawet kobiety w szpilkach - podkreśla prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Żeby zobaczyć różnicę, wystarczy porównać nasze zdjęcia z tegorocznej edycji targów z ubiegłoroczną wystawą. - Tu było ściernisko, a jest San Francisco - podkreślał z kolei Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. Jak dodał, kolejne elementy infrastruktury - stadion, hala Amber Expo, modernizacja toru do portów - zmieniają oblicze całej dzielnicy Letnica.

Nowa płyta PLK każdemu przypadła do gustu

Na torach wzdłuż rejonu Expo jest w sumie 6 tysięcy metrów kwadratowych płyty betonowej zagranicznej produkcji. Jak powiedział “Rynkowi Kolejowemu” dyrektor projektu Remigiusz Krop, każda płyta była oznaczona by trafiła na dokładnie wyznaczone miejsce, zgodnie z indywidualnym projektem. Tory bowiem częściowo przebiegają na łuku. Płyty położone są na zagęszczonym podłożu i warstwie klińca..

Koszt budowy płyty to 10,5 mln złotych. Od samego początku była ona elementem planu modernizacji linii kolejowej do portu w Gdańsku. Łukasz Greinke, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdańsk podkreślał, że ten element modernizacji linii do portu (stacja Gdańsk Zaspa Towarowa) został zrealizowany przed terminem. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił z kolei duże zaangażowanie wykonawcy (Torpol) w ten projekt oraz nadzór nad realizacją inwestycji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5