Na spotkaniu zorganizowanym dla dziennikarzy przed największymi w Europie kolejowymi targami Innotrans w Berlinie, Siemens zapowiedział nie tylko budowę nowego pociągu Velaro Novo, ale pokazał także wnętrza swojej głównej fabryki w Krefeld.
Przedstawiciele koncernu nie mieli przez dziennikarzami branżowymi tajemnic i pokazali im niemal wszystko co chcieli zobaczyć. Widzieliśmy więc hale, gdzie przygotowuje się do montażu aluminiowe ściany pociągów Mireo, olbrzymie obrotnice służące do zgrzewania i łączenia konstrukcji, a także hale gdzie pociągi są wypełniane wiązkami elektrycznymi, gdzie montuje się podłogi, ściany boczne i fotele.
W momencie naszej wizyty trwała budowa kilkudziesięciu wagonów – członów pociągów ICE 4, które już
rozpoczęły regularną jazdę w barwach Deutsche Bahn. W budowie znajdowały się także jednopoziomowe człony skrajne ezt Desiro HC (więcej piszemy o nich
tutaj) oraz najnowszy produkt Siemensa: ezt Mireo w wersji dla klienta z Niemiec i Anglii.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z zakładu w Krefeld.