Partnerzy serwisu:
Biznes

Budimex wygrywa duży przetarg na stację Idzikowice. Porr wykluczony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
15-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Budimex wygrywa duży przetarg na stację Idzikowice. Porr wykluczony
Fot. Grzegorz Koclęga
Konsorcjum Budimeksu i KZA PAiT z Lublina złożyły najkorzystniejszą ofertę w wielomilionowym przetargu na głęboką modernizację stacji Idzikowice.

Postępowanie ogłoszone już we wrześniu ubiegłego roku miało dość burzliwy przebieg. Prace wyceniono na aż 147,8 mln złotych brutto dla zamówienia podstawowego (wraz zamówieniami uzupełniającymi kwota może dojść do 200 mln złotych), ale żadna oferta nie zmieściła się w budżecie. Najtańsza była oferta Porr – 153 mln zł brutto. Niewiele drożej prace wycenił Budimex w konsorcjum z KZA PAiT Lublin (158 mln zł).

Po otwarciu ofert Budimex odwołał się do KIO – uznał, że PLK powinna była wykluczyć ofertę Porr. Na początku stycznia PLK wykluczyła Porr, a także konsorcjum Strabaga, z postępowania – od czego z kolei odwołał się Porr. Na początku lutego Izba oddaliła oba odwołania. Oceniane były tylko dwie oferty – konsorcjum Budimeksu oraz Trakcji PRKiI. Ta pierwsza była zdecydowanie tańsza i została wybrana jako najkorzystniejsza. Jak poinformowała PLK, budżet został odpowiednio podwyższony dzięki uzyskaniu oszczędności we wcześniejszych postępowaniach. 

Po wykonaniu prac prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i aż do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś. Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice prędkość maksymalną określono na 100 km/h. Długość pociągów ma wynosić maksymalnie 800 metrów. Więcej na temat zakresu zamówienia piszemy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij