Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex szykuje się do prac na Rail Baltica na Łotwie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
11-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budimex szykuje się do prac na Rail Baltica na Łotwie
fot. Budimex
Pod koniec grudnia 2023 r. konsorcjum z udziałem Budimex podpisało umowę na budowę linii dużych prędkości na Łotwie. Spółka szykuje się do rozpoczęcia tam prac. Obecnie trwa weryfikacja dokumentacji technicznej oraz przygotowania formalno-administracyjne.

21 grudnia 2023 r. podpisano umowę na budowę linii kolejowej Rail Baltica na Łotwie. W ramach wartego 3,7 mld euro kontraktu zwycięskie konsorcjum ERB RAIL, w skład którego wchodzą: francuski Eiffage Génie Civil, polski Budimex i włoski Rizzani de Eccher, zbuduje 230-kilometrową kolej dużych prędkości. Celem zadania jest włączenie krajów bałtyckich do europejskiej sieci kolejowej poprzez stworzenie połączenia między Tallinem a Warszawą.

Prace budowlane na Rail Baltica mają rozpocząć się w tym roku i potrwać 8 lat. Budimex, który ma 30% udziałów w zwycięskim konsorcjum. – Jesteśmy w stałym kontakcie z klientem i rozpoczęliśmy już przygotowania do wejścia na budowę, ale to wszystko jeszcze potrwa kilka miesięcy. Na razie zajmują nas kwestie formalne, rozbudowa biura na miejscu, a przede wszystkim weryfikacja dokumentacji technicznej. Ponieważ pracujemy w formule Early Contractor Involvement musimy dokładnie sprawdzić przygotowaną już dokumentację oraz zaproponować, jeśli uznamy to za stosowne, zmiany czy działania optymalizujące – mówi Maciej Olek, członek zarządu Budimex.

Dodaje przy tym, że w tym roku rozpoczną się prace budowlane, ale na początek zgodnie z wymogami umowy, spółka będzie musiała przygotować zaplecze logistyczne w miejscu przewidzianym przez zamawiającego. – Klient zaplanował dwa miejsca, w których będą zlokalizowane magazyny oraz składowane materiały i które będą elementem docelowej infrastruktury. W pierwszej kolejności mamy wybudować jedno z nich w miejscowości Iecava, a dopiero później ruszą prace na samej linii kolejowej. Na razie jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach podziału prac w ramach konsorcjum. Tak jak wspomniałem wcześniej, jest to konsorcjum zintegrowane, więc wszyscy pracują na wspólny efekt – dodaje Olek.

Jeśli chodzi o sam projekt to w przypadku Rail Baltica, całe postępowanie od początku jest prowadzone w formie elektronicznej. Za przygotowanie dokumentacji odpowiadał IDOM. – Jest pełna digitalizacja, zarówno o korespondencji, jak i dokumentacji projektowej. Wszystko ma być opracowane w BIM-ie. Dodatkowo na Łotwie jeszcze jest w pełni elektroniczny państwowy system dokumentacji budowlanej, do którego musimy się dostosować. Na etapie weryfikacji dokumentacji technicznej również pracujemy na wersjach cyfrowych. W Polsce w kontaktach z urzędami ciągle posługujemy się dokumentacją papierową. Na razie trudno mi ocenić jak to w praktyce się sprawdzi – tu musimy poczekać na rozpoczęcie prac – przyznaje Olek.

Budimex otworzył już odział na Łotwie. Pracują w nim osoby skierowane z Polski, jak i pracownicy zatrudnieni na miejscu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij