Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Brak Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej to wina Kolei Śląskich? KŚ odpowiadają ministerstwu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Brak Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej to wina Kolei Śląskich? KŚ odpowiadają ministerstwu
Fot. PKP PLK
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiedziało na obszerną interpelację śląskich posłów dotyczącą braku realizacji inwestycji związanej ze Śląską Koleją Aglomeracyjną. Częścią winy za ograniczenie zakresu projektu obarczono Koleje Śląskie. Publikujemy odpowiedź przewoźnika na zarzuty MIB.

– Przykro nam, że winą za nierealizowanie części projektu pn. „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odcinku Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” próbuje się obarczyć Koleje Śląskie. Wydaje nam się, że powinniśmy w tym miejscu jasno podkreślić pewien fakt: Koleje Śląskie są przewoźnikiem pasażerskim, a zarządcą infrastruktury odpowiadającym m.in. za realizację inwestycji są PKP Polskie Linie Kolejowe – czytamy w odpowiedzi na stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, które publikujemy tutaj.

Niedopatrzenie MIB czy przekłamanie?

– Mamy nadzieję, że stwierdzenie, iż nasz zamiar co do przeniesienia zaplecza w rejon stacji Katowice nie był zgłaszany, wynika z niedopatrzenia po stronie autorów pisma, a nie celowego przekłamania. Koleje Śląskie zgłaszały bowiem fakt najmu bazy przy ulicy Raciborskiej w lutym 2016 roku – kierując pismo do Biura Planowania Strategicznego PKP Polskie Linie Kolejowe SA – ocenia przewoźnik i dodaje, że taka informacja została przekazana również do innych podmiotów, dla których ten fakt mógł być znaczący z racji planowania przestrzennego – jak np. Urząd Miasta Katowice.

Ponadto przedstawiciele Kolei Śląskich odbyli w 2016 roku kilka spotkań z przedstawicielami Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w celu uzgodnienia wspólnej koncepcji takiej przebudowy stacji Katowice, która nie zmniejszałaby funkcjonalności bazy KŚ (drastycznego ograniczenia możliwości dojazdu do peronów).

"Prezes Mamiński musiał wiedzieć o planach Kolei Śląskich"

– W rozmowach brali udział również przedstawiciele Przewozów Regionalnych (właściciela nieruchomości), Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Sosnowcu (na którego terenie planowany jest projekt) oraz Miasta Katowice. 18 października 2016 roku Koleje Śląskie poinformowały w piśmie do PKP Polskich Linii Kolejowych, że akceptują koncepcję układu torowego stacji Katowice opracowaną przez projektanta Dariusza Szczepińskiego – opisuję sprawę Michał Wawrzaszek, rzecznik samorządowego przewoźnika.

– W całej sprawie dziwi nas dodatkowo, że tezę jakoby Koleje Śląskie nie informowały o swoich zamiarach co do bazy w Katowicach przedstawia Pan Krzysztof Mamiński, prezes Zarządu PKP SA, który w ub. roku sprawował funkcję Prezesa Zarządu Przewozów Regionalnych. A ten właśnie podmiot był jedną ze stron, która była aktywnie zaangażowana w rozmowy na temat przebudowy stacji Katowice w ramach omawianego projektu. Przewozy Regionalne podzielały wówczas zdanie Kolei Śląskich, co do zasadności podtrzymania funkcjonalności bazy. Co więcej, Przewozy Regionalne jako właściciel nieruchomości jeszcze w 2012 roku zgłaszały do Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, że zaplecze przy ulicy Raciborskiej będzie nadal eksploatowane – dodaje rzecznik.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5