Bombardier Transportation (ZWUS) zbuduje ETCS/ERTMS na trasie Wrocław – Poznań - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Bombardier Transportation (ZWUS) zbuduje ETCS/ERTMS na trasie Wrocław – Poznań

| inf. prasowa PKP PLK 03.04.2018 49

Bombardier Transportation (ZWUS) zbuduje ETCS/ERTMS na trasie Wrocław – Poznań
fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za 87 mln zł netto na projekt i budowę systemu ETCS/ERTMS poziomu 2 na odcinku Wrocław – Poznań.
– Efektem wdrożenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2 będzie zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów na linii z Wrocławia do Poznania. Sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym ułatwi obsługę pociągów pasażerskich i towarowych oraz ruch aglomeracyjny. Wprowadzenie systemu pozwoli także pociągom, poruszającym się po europejskich liniach kolejowych, na swobodne przekraczanie granic, bez konieczności wymiany urządzeń lub lokomotyw. Wdrożenie systemu jest szczególnie ważne na linii Wrocław – Poznań, która leży na międzynarodowej trasie E 59, łączącej Skandynawię z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Co składa się na system?

Zabudowa systemu ETCS poziomu 2 na linii E59 na odcinku Wrocław – Poznań przewiduje wyposażenie linii w nowoczesny system i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na ponad 162 kilometrach linii dwutorowej i 17 stacjach.

Dzięki systemowi ETCS, lokalizacja i prędkość pociągów są na bieżąco weryfikowane m.in. przez umieszczone w torach czujniki, tzw. eurobalisy, które przesyłają sygnały o zmianach na trasie do wyposażonej w komputer lokomotywy (eurokabiny). Informacje, wraz z danymi o warunkach przejazdu, dopuszczalnej prędkości i położeniu innych pociągów, trafiają na pulpit maszynisty. Kierujący pociągami mają wszystkie szczegóły niezbędne do bezpiecznego prowadzenia składu. System nie ogranicza się tylko do przekazywania kierującym pociągami bieżących danych. Jego zadaniem jest także „kontrola” pracy maszynisty i w przypadku zignorowania ostrzeżeń, automatyczne dostosowanie prędkości pociągu do panujących warunków.

W ramach podpisanej umowy w trzech lokalnych centrach sterowania ruchem kolejowym (Wrocław Popowice, Leszno i Poznań II) zostaną zamontowane komputery RBC, umożliwiające wysyłanie do pociągów sygnałów, za pośrednictwem kolejowej sieci GSM-R.

Zawarta 29 marca umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E 59 na odcinku Wrocław - Poznań w ramach projektu Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T” jest współfinansowane w 85% przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility- CEF). Termin realizacji zawartej dziś umowy wynosi 61 miesięcy od dnia podpisania.

Wykonawcą prac w systemie „projektuj i buduj” jest firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska w Katowicach. Wartość umowy 87 mln zł netto.

Wykonawca przed rozpoczęciem robót opracuje dokumentację projektową, niezbędną do prawidłowego wykonania prac i uzyskania wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, decyzji i pozwoleń. Zawarta umowa przewiduje też przeprowadzenie przez wykonawcę szkolenia dla personelu PLK z obsługi wszystkich nowych urządzeń, w zakresie objętym dokumentacją techniczno-ruchową producenta.

Zmienia się linia Wrocław – Poznań

W zeszłym roku prace modernizacyjne zakończyły się na odcinku od Poznania do Czempinia. W ramach inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowano m.in. osiem stacji i przystanków. Linia została dostosowana do prędkości 160 km/h.

Podobne są efekty modernizacji trasy od granicy województwa do Wrocławia. Obecnie trwa przebudowa środkowego odcinka linii od Czempinia do Rawicza (co niestety wpływa na spore problemy związane z ruchem pociągów, o czy można przeczytać tutaj - dop. red)

Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę” w 76%. Całkowity koszt projektu to 1,2 mld zł.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS