NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bobry podgryzają Protezę

| Dominik Wójcik, Rynek-Kolejowy.pl 13.04.2015 191

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-13 11:32:08 Autor: TW
---.toya.net.pl
Jak nie obs...ane kible w Pseudolino to teraz bobry...

Chyba czas zwiększyć dotację dla PIC, biedactwa mają znów pod górkę... :D

Od razu 600 baniek jak dla nieLOT-u... :D

Jesteśmy obrzydliwie bogatym państwem.
2015-04-13 11:36:59 Autor: uczeń RW
---.dynamic.gprs.plus.pl
A jak to miała być proteza... to taki jest rezultat!

Prawda jest taka, że należy natychmiast rozpocząć jak najszybciej właściwej linii KDP!
2015-04-13 11:58:09 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Że tak się zapytam - najzupełniej poważnie...

Na ile wiarygodny jest ten artykuł? I nie mówię o całości - mówię o fragmentach. Np. takim:

Cytat z artykułu:

"(...) Po remoncie prędkość została podniesiona do 140 km/h, kursuje tu 14 par pociągów dalekobieżnych (w tym dwa EIP), zaś zarząd woj. śląskiego przymierza się do reaktywacji połączeń osobowych w relacji Częstochowa – Opole wspólnie z województwem opolskim. (...)"

A tu mamy odnośnik (www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150403/POWIAT08/150409852) i też cytat z niego:

"(...) Pociągów regionalnych nie ma i w najbliższym czasie nie będzie (...). Przyczyną są finanse. Ani my, ani województwo śląskie nie dysponujemy pieniędzmi w budżecie, żeby uruchomić nowe połączenia (...)"

Oba artykuły dzieli 10 dni.

Poza tym też cytat z artykułu (zaraz pierwsze zdanie):

"Dopiero co podniesiona prędkość szlakowa na linii 61 po niedawno zakończonym remoncie MOGŁA BYĆ (podkr. moje) ponownie obniżona przez zagrożenie podmyciem nasypu w gm. Herby, powstałe na skutek rozlewiska stworzonego przez bobry. (...)"

Chyba powinno być: "musiała być"? "Mogła" nijak tam nie pasuje... Czy się mylę?
2015-04-13 12:09:15 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pociągi z Wrocławia do Warszawy, te jadące Protezą, powinny być dalej trasowane nie przez CMK, lecz przez Kielce i Radom. Pomijanie tych dwóch ważnych ośrodków jest niedopuszczalne, to jest tworzenie gett komunikacyjnych.
2015-04-13 12:15:13 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
a gdzie jest Greenpeace?
2015-04-13 12:20:13 Autor: Pepe32
---.adsl.inetia.pl
Kurczę, co to jest za moda pisania "linia kolejowa nr 61". Czy ja naprawdę muszę za każdym razem zaglądać do D29, żeby się dowiedzieć, jaka to linia? Na pamięć mam sie tego uczyć? Po co? Linie kolejowe biegną skądś - dokądś, a numery to w Oświęcimiu ludziom nadawali :)
2015-04-13 12:23:15 Autor: Bob
---.centertel.pl
wyspać trutkę na bobry i po kłopocie
2015-04-13 12:27:29 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Po remoncie prędkość została podniesiona do 140 km/h"
W którym miejscu? Na pewno nie na L61. Poprawcie te bzdury "dziennikarze".
2015-04-13 12:55:07 Autor: Bóbr
---.ists.pl
Jeśli to dwaj bobrzy bracia, Norbert i Daget, to nie będzie łatwo.
2015-04-13 13:17:08 Autor: Dominik234
---.chello.pl
@PiotrW

Z tekstu wynika (ostatnie zdanie), że prędkości nie obniżono:
"Jednak Mirosław Siemieniec z PLK zapewnił: – Na linii kolejowej z Częstochowy do Opola wszystkie pociągi kursują zgodnie z rozkładem. Nie było i nie ma ograniczeń prędkości oraz zagrożenia dla ruchu."
2015-04-13 13:20:33 Autor: michmu
---.158.218.2.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bobry kontra dziobaki. Ostatnie starcie
2015-04-13 13:35:07 Autor: Bombo
---.centertel.pl
W tej nasze PLK i całej Polsce to zawsze natura przeciwko wspaniałym włodarzom. Normalnie wytruć wszystko i zabetonować. Wtedy to bedzie raj na ziemi. Bo nie będę juz wspominał o tym, ze moze czas zacząć budować przewidując przewidując pewne procesy naturalne.
2015-04-13 13:50:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bombo
ale po co uwzględniać jakieś "procesy naturalne" przy budowaniu? W Polszy (i większości świata) taniej jest zbudować 2.raz, zwłaszcza jak płaci za budowę mityczne państwo.
2015-04-13 14:10:05 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tylko ze gddkia jednak buduje estakady i bezkolizyjne przejazdy i liczy sie z mieszkancami i ekologami a pekap tylko predkosc interesuje .
2015-04-13 14:19:00 Autor: bobro
---.146.202.172.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

bobro
czepiacie się
2015-04-13 14:20:47 Autor: gryzoń
---.play-internet.pl
Zawsze myślałem, że to proteza służy do podgryzania...
2015-04-13 14:25:26 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja obawiam sie ze dzisiaj bobry - jutro przejazdy - tam zawsze bedzie problem - tak jak ktos napisal to jest' proteza '. Polozone marne pienadze i marnie to wyglada.
2015-04-13 14:56:34 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@stan
Przecie GDDKiA buduje ciągle nowe drogi zajmując coraz większy % terytorium Polski, a PKP PLK likwiduje / ew.modernizuje linie istniejące ustępując z kolejnych połaci kraju, więc nie ma tu co porównywać.

"rozlewisko sięgnęło także nasypu, którego stabilność, po dłuższym oddziaływaniu wody i wibracji generowanych przez przejeżdżające pociągi, mogła zostać naruszona."
To ciekawy problem: staw bobrowy + jeżdżące pociągi "mogły naruszyć stabilność nasypu".
Są 2 rozwiązania:
1.Wstrzymanie ruchu pociągów, bo przecie powodują groźne wibracje
2.Wyjaśnienie niszczycielskiego "oddziaływania wody"
2015-04-13 15:39:30 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wstrzymac to nie ale moze boberki chca aby z Wroclawia przez Katowice do Krakowa - no i nie wiem co mysla o Wroclaw- W-wa.
2015-04-13 15:55:31 Autor: CT
---.internetia.net.pl
"zwierzęta podcinały KONARY roślin stojących przy torowisku, na które mogły runąć."
- Jasne, bobry wspięły się na drzewa.. LOL! I taka jest wiarygodność całego artykułu.

Bobry należy przesiedlić w inne miejsce. Ciek uregulować. Nasi przodkowie uśmialiby się z takiej nieudolności.
2015-04-13 16:06:54 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Każdy pretext dla strzelania do bobrów jest dobry. Jak nie kampania wyborcza Rosomaka w 2010 roku, to p..dolino dziś.
2015-04-13 16:19:25 Autor: m-no85
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pozdrowienia dla bobrów :)
2015-04-13 17:37:44 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Pewnie lobby łódzkie zatrudniło te bobry... ;)
2015-04-13 19:53:04 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mysle ze proteza bedzie przez 30 lat najszybszym polaczeniem Wroclaw- Warszawai i panie Piotrze krok dalej ekrany przez wioski i przynajniej przejazdy kat B albo wiadukciki i eskadadya dla bobrów.
2015-04-13 19:54:21 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
estakady
2015-04-13 20:03:15 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
niestety ale pan rzecznik wygaduje bzdury, dziś jechalem protezą "SWIATOWIDEM" do Krakowa i niestety ale opóznienie było ok 20 minut, między Opolem a Fosowskimi ciągle hamował, zwalniał przed przejazdami w lesie (czyżby nie działające rogatki,nie wiem..) więc tak różowo to nie wygląda..
2015-04-14 00:05:21 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl
A co z linią Kraków-Katowice?
2015-04-14 01:27:32 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Jurgen Klop

Od czasu do czasu się nią jakaś osobówka i szczątkowe niedobitki ruchu dalekobieżnego przetelepią...
2015-04-14 11:10:41 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jakieś ŁÓDZKIE te bobry ???
2015-04-14 11:14:44 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Jurgen Klop

2015-04-13 12:09:15 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cytat : „ Pociągi z Wrocławia do Warszawy, te jadące Protezą, powinny być dalej trasowane nie przez CMK, lecz przez Kielce i Radom. Pomijanie tych dwóch ważnych ośrodków jest niedopuszczalne, to jest tworzenie gett komunikacyjnych.”


I PO co bredzisz??? Myślisz że jesteś „dowciapny” ???

Getto to tam tworzy KRAKÓW i WARSZAWA, a nie Wrocław. Tak gwoli ścisłości.

Po drugie, a nawet po pierwsze – Co niby mają Kielce i Radom do trasy tranzytowej Wrocław – Warszawa ??? Te miasta to naturalne ośrodki pośrednie dla relacji KRAKÓW- WARSZAWA- to wszystko. Wrocław ma już swoją naturalną trasę do wężykowania po sieci osadniczej i wynosi ona 385km (według starej nomenklatury kilometrażowej) przez Ostrów Wlkp., Kalisz, Uć - a nawet dwie tego typu trasy osadnicze druga przez Częstochowę wraz z kontynuacją jazdy wiedenką przez Radomsko Piotrków Koluszki (407 km).

Z Wrocławia do Warszawy przez CMK kursują WYŁĄCZNIE kursy kategorii EIP, więc mogą omijać (ergo nie zatrzymywać się) zarówno Kielce i Radom (tylko co one mają niby do tej relacji???) , jak i Piotrków Koluszki, jak i Kalisz i Łódź (najbardziej naturalna trasą osadniczą) . Żadna TLK czy IR relacji Wrocław – Warszawa nie jeździ w opcji proteza koniecpolska i linia CMK. Karkonosze oraz IR Piast wężykując przez Katowice, a następnie dopiero wjeżdżając na CMK mają równie do d…. czas, co wężykowałyby osadniczo przez Kalisz Uć. Także chłodno analizując - żaden REALNY ZYSK poza tym, że kilku ześwirowanych mikoli z Wrocławia (czy Bolesławca) sobie zwali kapucyna, że Oto właśnie jaaaaaaaaaaaaaaaaaadąąąąąąą CeeeMKaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Gorzej - póki co Wrocław w segmencie połączeń ekonomicznych nie jest wpuszczany NAWET na w PEŁNI OSADNICZĄ i w pełni KLASYCZNĄ opcję przez Radomsko Piotrków Koluszki poza jednym, marnym Opolaninem. Także Panie Klop nie bredź Pan. Dla Wrocławia póki co Wiedenka byłaby najszybszą opcją ekonomiczną (a dozwoloną dla TLK z racji osadniczego i klasycznego charakteru)

Bardzo proszę, aby KRAKÓW stosował się DO TYCH SAMYCH reguł, które Beton PKP stosuje względem Wrocławia. W POlsce nie POwinno być równych i równiejszych.

A co do połączenia z Wrocławia do WARSZAWY przez Kielce Radom, be względu nawet jak absurdalnie to brzmi- to warto tu nadmienić, że skoro Beton PKP IC planuje PONOĆ puszczać nocne Karkonosze od nowego rozkładu przez Lubliniec Częstochowę STRADOM Gosiewo i oPOczno – to chyba rzeczywiście Kielce i Radom powinny zgłosić roszczenie do tego pociągu, choć do tranzytu Wrocław – Warszawa teoretycznie nic nie mają – bo to skandal i rozbój w „biały dzień” (a nawet w „czarną noc” :D :D :D ). Nocny pociąg, gdzie czas nie gra aż takiej roli ominie Radomsko Piotrków Koluszki Skierniewice Żyrardów po to, aby zapewnić obsługę sodomii włoszczowsko-opoczyńskiej. Zresztą wiedenka już będzie PO modernizacji , do tego ta opcja jazdy jest krótsza o 16 km od Koniecpola oraz CMK-i więc biorąc pod uwagę jazdę Vmax 120 km/h tam może wyjść nawet szybciej lub to samo, zwłaszcza w NOCY. Poszczanie nocnych Karkonoszy w takim układzie przez CMK to już niezły fetysz.

A najlepiej to nocne Karkonosze powinny wrócić na podstawową i najkrótszą kilometrowo trasę przez Ostrów Wlkp. Kalisz i Łódź - skoro czas w nocy nie gra aż takiej roli, a trasa Oława Brzeg Opole Lubliniec Częstochowa Stradom będzie miała przywrócony nocny pospieszny relacji Wrocław – LUBLIN (ponoć pod nazwą Bystrzyca) – jak najbardziej przez Kielce Radom :P

Jakaś równowaga i elementarna sprawiedliwość musi być. Także łódzkie bobry nie powinny POdgryzać protezy – ona w żaden sposób Uci nie zagraża, POwinny raczej tamy zacząć budować „NAD NEREM” :P

Natomiast żywieniu sodomii włoszczowsko-opoczyńskiej Karkonoszami (jak zresztą wszelkiego rodzaju TLK-ami) zdecydowani mówimy NIE.
2015-05-05 03:16:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"@Jurgen Klop

2015-04-13 12:09:15 Autor: Jurgen Klop
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cytat : „ Pociągi z Wrocławia do Warszawy, te jadące Protezą, powinny być dalej trasowane nie przez CMK, lecz przez Kielce i Radom. Pomijanie tych dwóch ważnych ośrodków jest niedopuszczalne, to jest tworzenie gett komunikacyjnych.”


I PO co bredzisz??? Myślisz że jesteś „dowciapny” ???

Getto to tam tworzy KRAKÓW i WARSZAWA, a nie Wrocław. Tak gwoli ścisłości.

Po drugie, a nawet po pierwsze – Co niby mają Kielce i Radom do trasy tranzytowej Wrocław – Warszawa ??? Te miasta to naturalne ośrodki pośrednie dla relacji KRAKÓW- WARSZAWA- to wszystko. Wrocław ma już swoją naturalną trasę do wężykowania po sieci osadniczej i wynosi ona 385km (według starej nomenklatury kilometrażowej) przez Ostrów Wlkp., Kalisz, Uć - a nawet dwie tego typu trasy osadnicze druga przez Częstochowę wraz z kontynuacją jazdy wiedenką przez Radomsko Piotrków Koluszki (407 km).

Z Wrocławia do Warszawy przez CMK kursują WYŁĄCZNIE kursy kategorii EIP, więc mogą omijać (ergo nie zatrzymywać się) zarówno Kielce i Radom (tylko co one mają niby do tej relacji???) , jak i Piotrków Koluszki, jak i Kalisz i Łódź (najbardziej naturalna trasą osadniczą) . Żadna TLK czy IR relacji Wrocław – Warszawa nie jeździ w opcji proteza koniecpolska i linia CMK. Karkonosze oraz IR Piast wężykując przez Katowice, a następnie dopiero wjeżdżając na CMK mają równie do d…. czas, co wężykowałyby osadniczo przez Kalisz Uć. Także chłodno analizując - żaden REALNY ZYSK poza tym, że kilku ześwirowanych mikoli z Wrocławia (czy Bolesławca) sobie zwali kapucyna, że Oto właśnie jaaaaaaaaaaaaaaaaaadąąąąąąą CeeeMKaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Gorzej - póki co Wrocław w segmencie połączeń ekonomicznych nie jest wpuszczany NAWET na w PEŁNI OSADNICZĄ i w pełni KLASYCZNĄ opcję przez Radomsko Piotrków Koluszki poza jednym, marnym Opolaninem. Także Panie Klop nie bredź Pan. Dla Wrocławia póki co Wiedenka byłaby najszybszą opcją ekonomiczną (a dozwoloną dla TLK z racji osadniczego i klasycznego charakteru)

Bardzo proszę, aby KRAKÓW stosował się DO TYCH SAMYCH reguł, które Beton PKP stosuje względem Wrocławia. W POlsce nie POwinno być równych i równiejszych.

A co do połączenia z Wrocławia do WARSZAWY przez Kielce Radom, be względu nawet jak absurdalnie to brzmi- to warto tu nadmienić, że skoro Beton PKP IC planuje PONOĆ puszczać nocne Karkonosze od nowego rozkładu przez Lubliniec Częstochowę STRADOM Gosiewo i oPOczno – to chyba rzeczywiście Kielce i Radom powinny zgłosić roszczenie do tego pociągu, choć do tranzytu Wrocław – Warszawa teoretycznie nic nie mają – bo to skandal i rozbój w „biały dzień” (a nawet w „czarną noc” :D :D :D ). Nocny pociąg, gdzie czas nie gra aż takiej roli ominie Radomsko Piotrków Koluszki Skierniewice Żyrardów po to, aby zapewnić obsługę sodomii włoszczowsko-opoczyńskiej. Zresztą wiedenka już będzie PO modernizacji , do tego ta opcja jazdy jest krótsza o 16 km od Koniecpola oraz CMK-i więc biorąc pod uwagę jazdę Vmax 120 km/h tam może wyjść nawet szybciej lub to samo, zwłaszcza w NOCY. Poszczanie nocnych Karkonoszy w takim układzie przez CMK to już niezły fetysz.

A najlepiej to nocne Karkonosze powinny wrócić na podstawową i najkrótszą kilometrowo trasę przez Ostrów Wlkp. Kalisz i Łódź - skoro czas w nocy nie gra aż takiej roli, a trasa Oława Brzeg Opole Lubliniec Częstochowa Stradom będzie miała przywrócony nocny pospieszny relacji Wrocław – LUBLIN (ponoć pod nazwą Bystrzyca) – jak najbardziej przez Kielce Radom :P

Jakaś równowaga i elementarna sprawiedliwość musi być. Także łódzkie bobry nie powinny POdgryzać protezy – ona w żaden sposób Uci nie zagraża, POwinny raczej tamy zacząć budować „NAD NEREM” :P

Natomiast żywieniu sodomii włoszczowsko-opoczyńskiej Karkonoszami (jak zresztą wszelkiego rodzaju TLK-ami) zdecydowani mówimy NIE."
Bystrzyca w kwietniowej wersji RJ na 2016, jest planowany przez GOP.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5