NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.

| inf. pras, / kł, Rynek Kolejowy 02.11.2020 46

Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do modernizacji kolejnej trasy wyjazdowej z Warszawy do Wawra. Podpisana została umowa na nadzór inwestycji.
Jak informuje PKP PLK, umowa na inżyniera kontraktu na modernizację linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, warta 6,9 mln zł netto, została podpisana z konsorcjum firm Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor Sp. z o.o. oraz Multiconsult Polska Sp. z o.o. – Rozbudowa kolei aglomeracyjnej to zwiększenie roli najbardziej ekologicznego środka transportu. Krajowy Program Kolejowy zapewnia także lepsze możliwości sprawnych połączeń między miastami. Tworzymy bezpieczniejszą, komfortową i nowoczesną kolej, co przekłada się na lepsze warunki życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.

Kiedy umowa z wykonawcą? 

W sierpniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na wykonanie tej inwestycji. Prace zostaną w tym etapie ograniczone do odcinka Warszawa Wschodnia – Wawer wraz z budową nowego przystanku Warszawa Wiatraczna. Zamawiający przeznaczył na realizację zadania 637,2 mln zł brutto. Wpłynęło aż jedenaście ofert, w bardzo zróżnicowanych cenach. O termin podpisania umowy z wykonawcą pytał Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej".  – Były odwołania od procedur na każdym etapie postępowania – odpowiedział prezes spółki Ireneusz Merchel. I dodał: – W ciągu miesiąca dokonamy wyboru wykonawcy, ale na podstawie dotychczasowych doświadczeń podpisanie umowy zakładamy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r. Miesiąc musi potrwać kontrola w Urzędzie Zamówień Publicznych. Najważniejsze, że ten odcinek będzie gotowy do końca pierwszej połowy 2023 r.

Prezes Merchel podtrzymał też plan czterotorowej inwestycji przecinającej Wawer z przejściami podziemnymi oraz nowymi tunelami w Radości i w Falenicy. Jak czytamy, wszystko zależy od tego, czy w drugiej połowie 2021 r. uda się pozyskać fundusze na ten cel. Jeśli tak, to na przełomie 2021/22 r. zostałby ogłoszony przetarg, a prace – czyli też kolejne od 2017 r. utrudnienia na linii otwockiej – zaczęłyby się w momencie finiszu przebudowy odcinka grochowskiego w 2023 r.

Nowy przystanek Wiatraczna

Jak przypomina PKP PLK, na tym etapie inwestycji powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna oraz przebudowane zostaną przystanki Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz Warszawa Wawer. Po przebudowie poprawi się dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pięć nowych przejść podziemnych istotnie ułatwi komunikację w obszarze kolejowym oraz zwiększy bezpieczeństwo.

W dalszej kolejności przebudowany będzie układ torów oraz wybudowane dwa dodatkowe tory dalekobieżne od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer. Przygotowane zostanie „wyjście” nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie.

Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5