PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na modernizację warszawskiego odcinka linii nr 7 wraz z dobudową dodatkowych torów. Prace zostaną w tym etapie ograniczone do odcinka Warszawa Wschodnia – Wawer wraz z budową nowego przystanku Warszawa Wiatraczna.
Przetarg, po wielu zmianach,
został ogłoszony w kwietniu 2020 roku. Prace w pierwszym etapie ograniczą się do niebudzącego wątpliwości społecznych odcinka od stacji Warszawa Wschodnia Osobowa do stacji Warszawa Wawer. Prace mają się zacząć jeszcze w tym roku. Więcej na temat ich zakresu
piszemy tutaj.
Otwarcie ofert nastąpiło ostatniego dnia lipca. Zamawiający przeznaczył na realizację zadania 637,2 mln zł brutto. Wpłynęło aż jedenaście ofert, w bardzo zróżnicowanych cenach – mogą się one jeszcze zmienić po aukcji elektronicznej. Największą ciekawostką jest oferta China Civil Engineering Construction Corporation z Pekinu (warta 814,9 mln zł brutto). Ofertę złożyło też konsorcjum aż ośmiu firm ze spółką Polski Holding Budowlany Infrastruktura z Ciechanowa jako liderem (967 mln zł).
Pozostałe dziewięć ofert pochodzi od stałych graczy na rynku: Torpolu (678 mln), Intercor (aż 1,49 mld zł), Trakcji (728 mln), Track Tec (1,01 mld), Budimeksu (757,7 mln), Porr (866,8 mln), Strabagu (743,7 mln), ZUE (857,3 mln) oraz należącego do PKP PLK ZRK-DOM (749,9 mln). Żadna z nich nie mieści się w kosztorysie, ale jak wspomniano, zostanie przeprowadzona aukcja elektroniczna. Okres realizacji zamówienia wynosi 30 miesięcy, a gwarancji – 72 miesiące.