NUMER 10/2021
NUMER 11/2021
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Bittel: Straż Ochrony Kolei zatrzymała 30 nielegalnych migrantów

| jm, Rynek Kolejowy/PR24 22.11.2021 2,5k

Bittel: Straż Ochrony Kolei zatrzymała 30 nielegalnych migrantów
Fot. JM
Reżim Łukaszenki relokował migrantów w okolice zamkniętego od lat przejścia kolejowego w Czeremsze. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel mówi że zamknięcie granic kolejowych wciąż jest możliwe, i zależy od działań strony białoruskiej.
W ciągu ostatniego tygodnia w centrum kryzysu granicznego znalazły się kolejowe przejścia graniczne. Wielu komentatorów wskazywało, że Polska ma w ręku ważny argument, w postaci kontroli nad przejściem Brześć-Terespol-Małaszewicze, które obsługuje ruch pociągów z kontenerami z Chin po Jedwabnym Szlaku. 

Zamknięcie kolejowych przejść granicznych na Białoruś najpierw zasugerował Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji Mariusz Kamiński. Następnie Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych wystosował pismo z prośbą o pilną interwencję i zaniechanie realizacji kolejowych przez granicę z Białorusią, ale na przejściu w Kuźnicy, obsługującym głównie wymianę handlową z samą Białorusią. To w tych okolicach gromadzeni byli migranci, a wcześniej zamknięto tu przejście drogowe. Potem polskie MSWiA oficjalnie zagroziło Białorusi zamknięciem tego przejścia; w odpowiedzi migranci zostali relokowani w pobliże Czeremchy (mimo remontu torów, to przejście kolejowe pozostaje zamknięte z przyczyn administracyjnych). Rzecznik rządu Piotr Müller powiedział, że zamknięcie kolejowego przejścia granicznego w Kuźnicy Białostockiej nie jest już rozważane, ale będzie nadal narzędziem "w wachlarzu rozwiązań politycznych i gospodarczych".

Zamknięcie granic wciąż możliwe

Wczoraj (21 listopada) do sprawy odniósł się sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Andrzej Bittel, którego zdaniem przejścia graniczne (jak do tej pory poza Kuźnicą Białostocką) nie są miejscami najintensywniej nawiedzanymi przez migrantów, bowiem na nich - wbrew pozorom - najtrudniej przekroczyć tę granicę. Zapytany na antenie Polskiego Radia 24, czy należy spodziewać się zamykania przejść granicznych kolejowych, stwierdził, że zależy to od rozwoju sytuacji.

- Zobaczymy, jak się będzie sytuacja rozwijała. (...) Ja bym sobie życzył, żeby ruch graniczny kolejowy funkcjonował, natomiast jeśli reżim Łukaszenki stworzy warunki, w których będzie trzeba podjąć decyzję, że należy go wstrzymać, to zostanie wstrzymany - powiedział.

SOK współpracuje ze Strażą Graniczną

Warto przypomnieć, że Straż Ochrony Kolei współpracuje ze Strażą Graniczną. - Mogę powiedzieć, że ponad 30 nielegalnych migrantów zostało we współpracy ze Strażą Ochrony Kolei zatrzymanych podczas przekraczania nielegalnego granicy - poinformował w PR24 Andrzej Bittel.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2021
NUMER 11/2021
W najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" przyjrzeliśmy się polskiej i europejskiej polityce wobec programu Zielona Kolej. Oprócz tego piszemy m. in. o problemach z projektowaniem nowych linii kolejowych i ważnych zmianach w podatku od nieruchomości kolejowych. Przyjrzeliśmy się tez zasadności połączeń kolejowych do lotnisk regionalnych i tematowi podwyżek cen energii. Zapraszamy do Czytania!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5