Partnerzy serwisu:
Kadry

Bieńkowska zaprzysiężona na ministra infrastruktury i rozwoju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Bieńkowska zaprzysiężona na ministra infrastruktury i rozwoju
Elżbieta Bieńkowska odebrała  w środę z rąk prezydenta Bronisława Komorowskiego nominację na ministra infrastruktury i rozwoju. Poza dalszym czuwaniem nad zakresem działalności swojego resortu, minister przejmie dodatkowo kompetencje ministra transportu. Bedzie pełniła także funkcję wicepremiera.

O połączeniu Ministerstwa Transportu i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego premier Donald Tusk poinformował tydzień temu, 20 listopada. Podczas prezentacji nowych ministrów Elżbieta Bieńkowska zapowiedziała, że będzie się starała, by w 2020 roku Polska stała się krajem konkurencyjnym na mapie świata i Europy, jednak, by to osiągnąć, należy wykonać „ogromny krok infrastrukturalny i modernizacyjny”.

Nadzieja na poprawę relacji z rynkiem budowlanym

Duże nadzieje z nową minister infrastruktury i rozwoju wiążą organizacje branżowe. Jan Styliński, prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, powiedział portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że poszerzone obowiązki Elżbiety Bieńkowskiej dają nadzieję na to, że w resorcie zapanują dobre obyczaje, które do tej pory były obecne w nielicznych resortach, na przykład w MRR.

– Mam głęboką nadzieję, że Elżbieta Bieńkowska będzie znacznie bardziej otwarta na rozmowę z rynkiem i z organizacjami społecznymi, aby wspólnie rozwiązywać problemy – oznajmił prezes PZPB. Wiceprezes Związku Rafał Bałdys uważa, że kompetencje minister są wysoko cenione i posiada ona duże doświadczenie w zakresie realizacji projektów unijnych, ma również projektowe podejście do realizacji inwestycji. Są to zmiany w dobrym kierunku.

Według Rafała Bałdysa minister Bieńkowska musi zająć się priorytetowo usprawnieniem relacji między publicznym zamawiającym, wykonawcami i branżą. Jej poprzednik ignorował głos strony społecznej i nie potrafił stworzyć dialogu z branżą.

Adrian Furgalski, członek zarządu ZDG TOR ma nadzieję, że Elżbiecie Bieńkowskiej uda się zakończyć wojnę między GDDKiA, a firmami budującymi drogi, gdyż w obecnej sytuacji realizacja inwestycji infrastrukturalnych jest mocno zakłócona tymi problemami.

– Elżbieta Bieńkowska jest gigantem wśród ministrów gabinetu Donalda Tuska. Chyba nigdy nie słyszałem o niej złego słowa. To jedyna osoba, która może podołać takiemu zadaniu. Życzę jej jak najlepiej, choć mam i obawy – komentuje Furgalski.

Zbyt duża odpowiedzialność?

Na poprawę sytuacji w resorcie transportu liczy również opozycja. Poseł PiS Andrzej Adamczyk w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” wytknął wiele błędów byłego ministra transportu Sławomira Nowaka, zarzucając mu liczne zaniedbania w sektorze drogowym, kolejowym, portowym i lotniczym. Życzył on następcy Nowaka rzetelnego podejścia do działań resortu. Poseł ostrzega jednak, że tak ogromny resort może stworzyć problemy nowej szefowej i nie wszystkie problemy uda się rozwiązać.

Również Jacek Osiński, ekspert ds. infrastruktury drogowej w ZDG TOR ma wątpliwości, czy Elżbieta Bieńkowska poradzi sobie z tak ogromną ilością zadań i problemów, jakie obejmuje zakres działalności obu połączonych resortów. – Dotyczy to m.in. jednego z najbardziej palących problemów, jakim jest otwarty wręcz konflikt pomiędzy GDDKiA a środowiskiem firm budowlanych – precyzuje Jacek Osiński. Ekspert zaznacza jednak, że połączenie resortów wydaje się dobrym posunięciem.

Minister infrastruktury i rozwoju będzie musiała zmierzyć się z wieloma problemowymi kwestiami, z którymi nie poradził sobie Sławomir Nowak. Tadeusz Syryjczyk, senior ekspert w ZDG TOR, przypomina, że największym minusem byłego szefa resortu transportu była nadmierna skala konfliktów inwestorów z wykonawcami. Chodzi tu głównie o Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

– Chyba zawiódł dialog z rynkiem, który pomógłby w uporządkowaniu niektórych kwestii. Tu też nie tylko MTBiGM jest odpowiedzialne, ale jednak w tym resorcie są najwięksi inwestorzy państwowi oraz spora część władzy regulacyjnej, bo przecież w tym resorcie jest też budownictwo – wyjaśnia Tadeusz Syryjczyk.

Minister Elżbieta Bieńkowska rozpoczyna więc trudną przygodę z szefowaniem w „superministerstwie”. Efekty jej działań pilnie będzie śledzić z pewnością opozycja i branża budowlana, która pokłada w minister duże nadzieje na poprawę sytuacji na rodzimym rynku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5