NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Przed majówką PLK przypomina o bezpieczeństwie, UTK o prawach pasażera

| inf. pras. 30.04.2019 725

Przed majówką PLK przypomina o bezpieczeństwie, UTK o prawach pasażera
Fot. PKP PLK
Nad podróżami koleją w długi weekend czuwają dyspozytorzy i wzmocnione zespoły techniczne, aby każdy pasażer sprawnie i bezpiecznie dojechał do celu podróży. Centrum Wsparcia Klienta całodobowo dba o podróżnych w drodze. Dworce, perony i pociągi monitorują patrole Straży Ochrony Kolei - przypomina PKP PLK.
Służby dyspozytorskie PLK codziennie czuwają nad sprawnym przejazdem pociągów. Monitorują sytuację pogodową i współpracują z przewoźnikami. W okresie długiego weekendu majowego w dyspozycji pozostaje około 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na czas powrotów z urlopów na wypadek awarii zapewniono lokomotywy osłonowe - podaje zarządca infrastruktury.

#SzlabanNaRyzyko także w majówkę

Przed długim weekendem kolejarze przypominają kierowcom i pieszym o zasadach przekraczania torów i apelują o rozwagę. Znak stop oraz włączona czerwona sygnalizacja świetlno – dźwiękowa na przejeździe to nie ostrzeżenie, ale bezwzględny nakaz zatrzymania się przed przejazdem. Statystyki wskazują, że za 99 % zdarzeń na przejazdach odpowiadają nieostrożni kierowcy, którzy omijają rogatki, wjeżdżają na przejazd mimo uruchomionej sygnalizacji i opadających rogatek, ignorują znak stop. Ostrożność i przestrzeganie przepisów zapewnią bezpieczne podróże i spacery w rejonie przejazdów kolejowo-drogowych. Trwają akcje ulotkowe na przejazdach, zaplanowano je na 59 przejazdach w całej Polsce m.in. w Skarżysku-Kamiennej, Gogolinie, Nisku, Stargardzie, Sokółce, Radomiu, Poznaniu, Jaworznie, Katowicach, Legnicy, Wrocławiu, Gdańsku, Gliwicach, Rybniku i Sanoku. W przypadku zdarzenia lub usterki na przejeździe kolejowo-drogowym należy skorzystać z #ŻółtaNaklejkaPLK. Jest ona umieszczona na rogatce lub na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja. Należy zadzwonić na numer 112 i podać z naklejki numer identyfikacyjny przejazdu. Dzięki temu operatorzy 112 i kolejarze mogą szybko wstrzymać ruch pociągów na linii i wysłać pomoc. To dodatkowa informacja, która może uratować życie i zapobiec tragedii na torach.

Dla bezpieczeństwa kierowców, pieszych i pasażerów pociągów, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznakowały 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami. Tylko w 2018 r. z danych z naklejki skorzystano 417 razy. W kilku przypadkach informacja na 112 zapobiegła wypadkom. Więcej na www.bezpieczny-przejazd.pl/o-kampanii/zoltanaklejkaplk/

PLK informuje, że Centrum Wsparcia Klienta całą dobę zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich, aby podróżni mieli aktualne informacje na temat przejazdu.

UTK przypomina o prawach pasażera

Urząd Transportu Kolejowego przypomina o prawach pasażera.- Wsiadając do pociągu stajemy się nie tylko pasażerami, ale także klientami. Ujednolicenie przepisów spowodowało, że na terenie całej Unii Europejskiej podróżni są traktowani jednakowo - zapewnia, przypominając, że jeżeli pociąg ma opóźnienie lub kurs został odwołany, mamy prawo do otrzymania informacji o jego przyczynach. Jeśli opóźnienie wyniesie minimum 60 minut (względem godziny przyjazdu podanej w rozkładzie jazdy), mamy prawo do zmiany swoich planów i domagania się niezwłocznego zwrotu całkowitego kosztu biletu. - Należy zwrócić uwagę na to, że w takim przypadku możemy domagać się biletu na podróż powrotną do miejsca, z którego wyruszyliśmy. Gdy uważamy, że nasze prawa zostały naruszone, możemy złożyć skargę do przedsiębiorstwa kolejowego, które w ciągu miesiąca musi nam udzielić odpowiedzi - instruuje UTK.

Należy zwrócić uwagę na to, że osoby niepełnosprawne mogą otrzymać bezpłatną pomoc przy wsiadaniu do pociągu i wysiadaniu z niego, na dworcu przed rozpoczęciem podróży i po jej zakończeniu oraz w pociągu. Zgodnie z przepisami należy powiadomić przewoźnika kolejowego co najmniej 48 godzin przed podróżą i wyjaśnić, jakiego rodzaju pomoc będzie potrzebna. Nikt nie ma prawa odmówić pasażerowi wstępu do pociągu z powodu ograniczonej mobilności, chyba że jest to bezwzględnie wymagane przez zasady dostępu danego przedsiębiorstwa.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45780)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (45780)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5