Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie studium wykonalności dla przebudowy linii Kędzierzyn-Koźle – Legnica

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie studium wykonalności dla przebudowy linii Kędzierzyn-Koźle – Legnica
Fot. Montiverdi, CC BY-SA 3.0Linia nr 137 Legnica Piekary
PKP Polskie Linie Kolejowe chcą zlecić opracowanie studium wykonalności dla przebudowy odcinka linii kolejowej nr 137. Chodzi o fragment Kędzierzyn-Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica, gdzie planowana jest również elektryfikacja. Zasadność tych prac ma określić i opracować przyszły wykonawca.

Ruszył przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 137 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica wraz z elektryfikacją”. Zadanie to znalazło się w większym projekcie „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014 -2020”.

Przedmiotem analiz studialnych jest linia kolejowa nr 137 Katowice – Legnica na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica w km od 63,683 do km 284,190 z infrastrukturą towarzyszącą. Linia na tym odcinku jest dwutorowa od km 63,683 do km 177,492 oraz od km 226,463 do km 236,420 zaś jednotorowa na odcinkach od km 177,492 do km 226, 463 oraz od km 236,420 do km 284,190. Sieć trakcyjna występuje jedynie na dwóch krótkich odcinkach od km 63,683 do km 64,162 oraz od km 278,801 do km 284,190.

Elektryfikować czy nie?

Zarządca infrastruktury zaznaczył w dokumentacji, że w toku eksploatacji linii kolejowej objętej projektem zidentyfikowano problemy w postaci niezadowalającej prędkości jazdy z powodu złego stanu toru. Na niektórych odcinkach prędkość spada nawet do 30 km/h. Pociąga to za sobą problem niewystarczającej przepustowości. Polskie Linie Kolejowe zwracają także uwagę na niedostosowanie rozmieszczenia obiektów obsługi podróżnych do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży, zły stan obiektów obsługi podróżnych, utrudniający wygodne korzystanie z nich oraz przestarzałe urządzenia srk o długotrwałej i skomplikowanej obsłudze.

Zadaniem wykonawcy będzie więc określenie obecnego stanu linii oraz przygotowanie trzech wariantów przyszłej inwestycji, co pozwoli podjąć decyzję co do dalszych działań inwestycyjnych. Dla wszystkich przewidziano osiągnięcie prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Znacząca różnica polega jednak w podejściu elektryfikacji. Wykonawca studium ma przedstawić scenariusz z brakiem elektryfikacji, z elektryfikacją jednego toru oraz elektryfikacją obu torów.

Ważna linia

Przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 137, z uwagi na jej położenie, jest istotne dla zwiększenia dostępności poszczególnych regionów Polski. Projekt ma mieć istotne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, a także dla spójności społeczno-gospodarczej i terytorialnej kraju. Przedmiotowa linia kolejowa spełnia warunek sieci kolejowej o znaczeniu międzyregionalnym i regionalnym, doprowadzając ruch w kierunku sieci TEN-T, poprzez połączenie jej z linią kolejową Legnica – Zgorzelec, Legnica – Wrocław, Wałbrzych – Wrocław oraz Świdnica – Wrocław.

Realizacja niniejszego przedsięwzięcia ma również strategiczne znaczenie dla pogranicza polsko-niemiecko-czeskiego. Przyczyni się przede wszystkim do zwiększenia i poprawy dostępności komunikacyjnej do przejść granicznych i włączenia regionalnego układu transportowego do transgranicznej osi komunikacyjnej oraz sieci TEN-T.

Studium Wykonalności, będące kluczowym elementem zamówienia, to podstawowy dokument dla realizacji całego projektu. Rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu. PKP PLK zamierzają wydać na jego opracowanie 6,6 mln zł netto. Określono, że czas potrzebny na powstanie dokumentacji to 381 dni. Oferty można składać do 3 sierpnia. Będą one oceniane pod kątem całkowitej ceny brutto (40%) oraz wartości technicznej (60%).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5