NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi pojadą na linii 8 w takcie, ale tylko do Radomia

| Michał Szymajda 07.12.2022 2,9k

Pociągi pojadą na linii 8 w takcie, ale tylko do Radomia
Pociąg Kolei Mazowieckich na stacji w Radomiu Fot. M. Szymajda
Większość pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Radomiem będzie odjeżdżać o stałych końcówkach godzinowych. To zmiana pozytywna, tym bardziej że dotyczy zarówno pociągów Kolei Mazowieckich, jak i PKP Intercity. Niestety rozkład jazdy z Radomia do Warszawy nie wygląda już tak kolorowo.
Nowy rozkład jazdy pociągów przynosi pozytywną zmianę w rozkładzie jazdy nie tylko dla linii Lublin – Warszawa, gdzie pociągi będą kursować w takcie, a więc o stałych godzinach. Takie korzystne dla pasażerów zmiany będą dotyczyć także pociągów kursujących po linii nr 8 z Warszawy do Radomia.

Od 11 grudnia pociągi Kolei Mazowieckich odjeżdżające z Warszawy, ze stacji Warszawa Śródmieście przez niemal całą dobę będą odjeżdżać 44 minuty po pełnej godzinie, a więc na przykład o 6:44, 7:44 i 8:44. Co więcej, większość z dziewięciu zaplanowanych w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity na tej samej trasie będzie odjeżdżać 28 minut po pełnej godzinie (np. 12:28, 14:28, 16:28). Dzięki temu pociągi z Warszawy do Radomia będą kursowały w godzinach szczytu równo co pół godziny. Co ważne – także pociągi PKP Intercity będą kursować z i do Warszawy Śródmieście zamiast z Warszawy Centralnej, z uwagi na modernizację warszawskiego węzła kolejowego.

Analogiczny takt będzie także z Radomia. Prawie wszystkie pociągi Kolei Mazowieckich odjadą z Radomia 21 minut po pełnej godzinie, a więc na przykład o 10:21, 11:21 czy 12:21.

Jednak w przypadku pociągów PKP Intercity z Radomia taktu nie będzie, a do tego PKP PLK i PKP Intercity tak ustawiło godziny odjazdu większości pociągów IC, aby zawsze odjeżdżały około 8-9 minut przed pociągami Kolei Mazowieckich. W godzinach szczytu pasażerowie będą mieli więc do dyspozycji kuriozalny rozkład z pociągiem do Warszawy co 9 minut, a później za minut 50 (na szczęście w newralgicznych godzinach porannych i wieczornych będą kursować jeszcze dodatkowe dwa pociągi przyspieszone Kolei Mazowieckich).

Sprostowanie

W pierwotnej wersji teksty pisaliśmy o tym, że PKP PLK ma podnieść prędkość na odcinku Warka - Radom ze 100 do 120 km/h w grudniu, a mimo to czas jazdy jeszcze się pogorszy. Tymczasem taka zmiana planowana jest dopiero od marca 2023. Za pomyłkę autor tekstu przeprasza.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5