Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie nowy przystanek pomiędzy Lubaniem a Zgorzelcem
fot. Simon Legner, CC BY-SA 4.0zdjęcie ilustracyjne
PKP PLK właśnie ogłosiły postępowanie przetargowe na budowę nowego przystanku Studniska, na linii kolejowej nr 274. Obiekt będzie jednokrawędziowy, długi na 100 metrów oraz wysoki na 55 centymetrów. Docelowo jednak będzie go można zarówno wydłużyć jak i podwyższyć.

Kolejny nowy przystanek kolejowy pojawi się na polskiej sieci kolejowej. PKP PLK ogłosiły bowiem właśnie postępowanie przetargowe dotyczące budowy zupełnie nowego przystanku Studniska, który będzie znajdował się w ciągu linii kolejowej nr 274. Zostanie on zlokalizowany na około 195 kilometrze linii 274, w gminie Sulików.

100-metrowy peron z możliwością wydłużenia

Obiekt będzie jednokrawędziowy, o długości 100 metrów, lecz wykonawca ma zachować rezerwę na wypadek konieczności wydłużenia peronu o kolejne 50 metrów. Co ciekawe, wysokość nowego peronu od główki szyny określono na 55 centymetrów, lecz ma on zostać wykonany w ten sposób, by w przyszłości można go było podnieść do wysokości 76 centymetrów bez konieczności rozbiórki ścianek peronowych. Jak zaznaczają PKP PLK, obecna wysokość (55 cm) jest spowodowana rodzajem taboru obsługującego ten odcinek linii 274 oraz stanowiskiem dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego, odpowiadającego za uruchamianie połączeń regionalnych w województwie.

Docelowa wysokość peronu może się przydać po tym, gdy odcinek Lubań – Zgorzelec wreszcie zostanie zelektryfikowany, a na trasę będą mogły wjechać elektryczne zespoły trakcyjne kursujące w barwach Kolei Dolnośląskich. Jak na razie bowiem linia na tym fragmencie jest pozbawiona sieci trakcyjnej, co skutkuje koniecznością jej obsługi za pomocą jednostek spalinowych.

Krótka wymiana toru zamknie linię

Inwestycja obejmie budowę nowego peronu, wymianę toru (PLK zaznacza, że nawierzchnia torowa znajduje się w bardzo złym stanie), budowę oświetlenia peronowego czy też budowę dojścia do przystanku. Na peronie pojawią się wiaty, tablice informacyjne oraz elementy małej architektury. Wymiana krótkiego odcinka torów może jednak dziwić w obliczu planowanej, kompleksowej modernizacji, która powinna objąć swoim zakresem kompleksową wymianę torowiska na całym odcinku od Jeleniej Góry do Zgorzelca. Punktowa wymiana toru spowoduje też konieczność zawieszenia ruchu na jednotorowym odcinku.

Na projektowanie oraz budowę przystanku zarezerwowano 22 miesiące, a inwestycja będzie realizowana w ramach tzw. Programu przystankowego.

Linia 274 w oczekiwaniu na rewitalizację

Sama linia 274 na odcinku od Jeleniej Góry do Zgorzelca czeka na rewitalizację, a od Lubania do Zgorzelca także na elektryfikację. Pierwotnie to zadanie miało zostać zrealizowane w ramach kończącej się właśnie perspektywy unijnej ze środków RPO województwa dolnośląskiego, lecz już kilka lat temu było pewne, że inwestycja przesunie się w czasie i trzeba ją będzie wykonać w ramach nowej puli unijnych funduszy. Bez tego trudno będzie myśleć o uatrakcyjnianiu podróży oraz oferty przewozowej pomiędzy Jelenią Górą a Lubaniem (obecnie w dni powszednie między oboma miastami kursuje 8 par pociągów w dobie).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Zobacz również:

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Infrastruktura

Dlaczego ważny tunel na Dolnym Śląsku zamknięto na dłużej?

Jakub Madrjas 25 kwietnia 2023

Porr blisko kontraktu na kolejny odcinek linii nr 274

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Infrastruktura

Prace na stacji Gryfów Śląski potrwają do końca roku

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Jest kolejny przetarg na remont tunelu w Trzcińsku na linii 274

Infrastruktura

PKP PLK wyremontują uszkodzoną wiatę w Kątach Wrocławskich

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5