Ponad 50 milionów złotych wyda PKP PLK na sieć trakcyjną na linii kolejowej nr 95, czyli kolejowej obwodnicy Krakowa.
PKP PLK od ubiegłego roku zajmuje się poprawą parametrów linii nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże. Inwestycje
warte już 85 mln złotych wiążą się z tranzytem pociągów pasażerskich i przewidywanym większym ruchem towarowym. Jednocześnie nad wykorzystaniem tej linii na potrzeby Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
zastanawia się urząd miasta.
W ubiegłym roku PLK zamówiła prace torowe na
ośmiokilometrowym odcinku Kościelniki – Podłęże w ramach modernizacji linii E30. Następnie przetarg na
prace na dziewięciokilometrowym odcinku Kraków Batowice – Dłubnia – Kraków Nowa Huta wygrała firma Swietelsky, która
złożyła najtańszą ofertę. Niedawno PLK zleciła własnej spółce Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (PNUIK)
naprawy na stacji Kraków Nowa Huta warte 4,965 miliona złotych.
Teraz zarządca infrastruktury ogłosił kolejne postępowanie – tym razem na zaprojektowanie i budowę nowej sieci trakcyjnej na linii 095 na odcinkach Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta NHA w km 11,184 – 20,245 linii oraz Kraków Nowa Huta NHA – Podłęże w km 21,449 – 32,222. Wartość zamówienia to aż 46 893 010 złotych netto, czyli ponad 57 mln złotych brutto. Na realizację zamówienia wykonawca będzie miał 455 dni.
Oferty powinniśmy poznać 11 lipca. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 30 procent oceny będzie można uzyskać za odpowiednie doświadczenie personelu, co jest pewnym novum w przetargach PKP PLK.