Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będą prace na linii 281 w Wielkopolsce
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację krótkiego fragmentu linii 281 między Wrześnią a Miłosławiem. W efekcie prędkość maksymalna ma wzrosnąć dwukrotnie. Położony na tym odcinku przystanek Chwalibogowo ma zyskać zmodernizowany peron.

Do modernizacji przeznaczono odcinek od km 129,800 do km 135,185. Znajduje się on w całości na terenie gminy Września. Zakres obejmuje modernizację obu torów, na których prędkość rozkładowa ma zostać podniesiona z 60 km/h do 120 km/h. Zmodernizowane mają również być położone na wskazanym fragmencie linii przejazdy kolejowo-drogowe. Inwestor wymaga też budowy nowego peronu nr 2 na przystanku Chwalibogowo (zastąpi on istniejący peron ziemny). Całości dopełni wymiana sieci trakcyjnej, wykonanie odwodnienia i roboty towarzyszące.

Zamówienie ma tryb „Projektuj i Buduj”. Jest ono częścią multilokalizacyjnego projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – etap II”, wchodzącego w skład Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku.

Wymagana wysokość wadium to 280 tysięcy złotych. Zamówienie jest finansowane wyłącznie z funduszy krajowych. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia będzie cena. Zamawiający planuje otworzyć oferty o 9.30 25 października.

Linią 281 na omawianym odcinku kursują obecnie pociągi osobowe Kolei Wielkopolskich (10 par na dobę w dni robocze). Pokonanie całej trasy Gniezno – Jarocin zajmuje im od 68 do 75 minut. Biorąc pod uwagę dwutorowość linii, modernizacja nie będzie wymagała całkowitego zamknięcia jej dla ruchu.

W ostatnich latach prace na linii 281 między Jarocinem a Gnieznem obejmowały – między innymi – modernizację peronów w Radlinie i Żerkowie. Do użytku oddano ponadto nowy przystanek w Obłaczkowie. Trwa też modernizacja niektórych przejazdów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania

Infrastruktura

Alusta i Compremum wykonają prace na linii 281

Infrastruktura

Są oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281 pod Jarocinem

Infrastruktura

Zobacz również:

Pół roku bez pociągów z Krotoszyna w kierunku Poznania

Infrastruktura

Alusta i Compremum wykonają prace na linii 281

Infrastruktura

Są oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281 pod Jarocinem

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5