Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Będą kolejne wagony Combo. Czy zostaną zmienione? [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Będą kolejne wagony Combo. Czy zostaną zmienione? [aktualizacja]
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity zamierza kupić kolejne wagony Combo, przystosowane do przewozu rowerów, osób z niepełnosprawnościami (w tym na wózkach), a także z przedziałami konduktorskimi i dla rodzin. Nie wiemy jeszcze, czy spółka zdecyduje się na zmiany w stosunku do już dostarczonych wagonów.

PKP Intercity potwierdziło w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że proces przebudowy wagonów pasażerskich na takie, które spełniają oczekiwania różnych grup podróżnych o specyficznych potrzebach nie zakończył się. Do tej pory w Pesie zlecono modernizację sześćdziesięciu wagonów serii 111A wyprodukowanych w końcu lat 80. do standardu Combo (projekt realizowany był z opóźnieniem). Wygląda na to, że będzie ich znacznie więcej.

– PKP Intercity, w ramach realizowanej strategii inwestycyjnej, w perspektywie najbliższych 7 lat, planuje poddać modernizacji 95 wagonów na wagony Combo – napisało biuro prasowe.

Będą zmiany w kolejnych wagonach?

Zapytaliśmy też przewoźnika o to, czy przed wprowadzeniem do ruchu kolejnych wagonów tego typu przejdą one zmiany postulowane przez użytkowników. W toku eksploatacji okazało się, że do produktu idealnego wiele im brakuje. Problemem okazały się np. trudne w obsłudze rampy dla osób niepełnosprawnych, problematyczny mechanizm automatycznego zamykania toalety, trudne w użytkowaniu wieszaki na rowery czy mało komfortowe fotele zarówno w przestrzeni otwartej, jak i w przedziałach. W niektórych egzemplarzach wagonów źle zamontowano włączniki/wyłączniki prądu w przedziałach dla rodzin, co skutkowało załączeniem energii w kontaktach w pozycji „wyłącz”. Bardzo długo trwało opanowanie wyświetlaczy informacji pasażerskiej przez załogi, a do dziś wagony nie doczekały się automatów do sprzedaży przekąsek i napojów i nic nie wskazuje na to, że zmieni się to prędko. Na pochwałę zasługują za to ciche wózki, które sprawiają, że podróż wagonem jest bardzo cicha.

– Kwestie rozwiązań technicznych zastosowanych w pojazdach będą przedmiotem szczegółowych ustaleń z podmiotem, któremu zostanie zlecona realizacja modernizacji – napisało biuro prasowe PKP Intercity.

[aktualizacja] Zapytanie o warunki dostaw 50 wagonów

Z początkiem stycznia PKP Intercity opublikowało zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej warunków wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz wykonania naprawy na 3-cim poziomie utrzymania 50 wagonów osobowych z typu 112A w odmianach (Ah, Am, Ap) do standardu wagonów 111A-30 Combo. Oznacza to, że do tego standardu miałoby być zmodernizowanych 50 wagonów pierwszej klasy nie będących obecnie w eksploatacji.

W zapytaniu ofertowym znajdują się dwie istotne informacje. Po pierwsze, to producent wagonów miałby zadbać o to, by pojawiły się w nich automaty z przekąskami i kawą, po drugie termin dostaw pierwszych wagonów wskazano na "IV kwartał 2024 roku". 

Termin składania informacji upływa 13.01.2023 o godzinie 12.00. Co ważne - w tej chwili PKP Intercity nie posiada zewnętrznego finansowania na zakup wskazanych wagonów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5