NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Będą bezpośrednie pociągi między Tajlandią a Kambodżą

| Michał Szymajda 27.04.2019 147

Będą bezpośrednie pociągi między Tajlandią a Kambodżą
Fot. FO Thailand
Dzięki odbudowie krótkiego 1,3-kilometrowego odcinka linii kolejowej od granicy tajlandzko-kambodżańskiej do miasta Poipet w Kambodży, po przeszło 45 latach możliwy będzie przejazd między krajami pasażerskim pociągiem.
Oficjalne otwarcie połączenia miało miejsce 22 kwietnia. Inauguracji dokonał kambodżański premier Hun Sen oraz premier Tajlandii Prayut Chan-o-Cha. Wprowadzenie regularnych połączeń do rozkładu jazdy oczekiwane jest „wkrótce”. Dotąd dotarcie do Kambodży z Tajlandii koleją możliwe było dzięki dwóm dziennym pociągom do granicznego miasta Aranyaprathet, skąd na własną rękę trzeba było przekroczyć granicę przejściem drogowym.

Połączenie będzie obsługiwane nowymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi produkcji Hitachi, które są własnością kolei tajlandzkich. Mogą one zabrać na pokład 320 pasażerów. Trwa szkolenie załóg do tych pojazdów.
Licząca prawie 400 kilometrów linia kolejowa od granicy tajlandzkiej przez Poipet, Battambang i Pursat aż do stolicy Kambodży – Phnom Phen, została otwarta w 1942 roku. W wyniku wojny domowej i likwidacji przemysłu w Kambodży przez Czerwonych Khmerów, została zniszczona lub rozebrana po roku 1973.

Decyzję o jej odbudowie podjęto w 2009 roku, dzięki kredytowi z Azjatyckiego Banku Rozwoju. Odbudowa została zakończona w 2018 roku, obecnie trwa reaktywacja połączeń towarowych i pasażerskich na torach o szerokości 1000 mm.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5